«•´`•.(*•.¸(`•.¸بــنــت الــزهــــــراء ¸.•´)¸.•*).•´`•»

الهی لا تعذبنی فانی مقر بالذی قد کان منی.فما لی حیله الا رجائی.لعفوک ان عفوت و حسن ظنی.وکم من زله لی فی الخطایا.وانت علی ذو فضل

«•´`•.(*•.¸(`•.¸بــنــت الــزهــــــراء ¸.•´)¸.•*).•´`•»

الهی لا تعذبنی فانی مقر بالذی قد کان منی.فما لی حیله الا رجائی.لعفوک ان عفوت و حسن ظنی.وکم من زله لی فی الخطایا.وانت علی ذو فضل

أنا الذی سمتنی أمی حیدره . کلیث غابات شدید قسوره


علائم و منزلت لیلة القدر

قال الباقر علیه السلام:

سالته عن علامة لیلة القدر، فقال: علامتها ان یطیب ریحها، و ان کانت فى برد دفئت،

و ان کانت فى حر بردت فطابت. (1)

ترجمه: (محمد بن مسلم) از علامت لیلة القدر پرسید؟ پس امام (ع) فرمود: علامت لیلة القدر این است که بوى خوشى از آن پخش مى‏شود، اگر در سرماى (زمستان) باشد گرم و ملایم مى‏گردد، و اگر لیلة القدر در گرماى (تابستان) باشد خنگ و معتدل و نیکو مى‏گردد.

توضیح:

علامه طباطبائى در علایم شب قدر مى‏گوید: روایات در معنى و خصایص و فضایل شب قدر بسیار است، در بعضى از آن روایات علامتهایى براى شب قدر ذکر کرده از قبیل اینکه شب قدر، صبح آن شب آفتاب بدون شعاع طلوع مى‏کند و هواى آن روز معتدل است. (المیزان، ج  40، ص  332)

قال ابو عبد الله علیه السلام:

لیلة القدر فى کل سنة و یومها مثل لیلتها. (2)

ترجمه: شب قدر در هر سال است و روز آن مثل شب آن مى‏باشد.

قال النبى (صلى الله علیه و آله):

ان انا ادرکت لیلة القدر فما اسال ربى؟ قال (ص): «العافیة‏‏». (3)

ترجمه: به پیامبر(ص) گفته شد: اگر شب قدر را دریابم از خدا چه چیزى را مسئلت کنم؟ فرمود: «عافیت را».

قال موسى (علیه السلام):

الهى ارید قربک، قال: قربى لمن استیقظ لیلة القدر، قال:

الهى ارید رحمتک، قال: رحمتى لمن رحم المساکین لیلة القدر، قال:

الهى ارید الجواز على الصراط، قال: ذلک لمن تصدق بصدقة فى لیلة القدر، قال:

الهى ارید من اشجار الجنة و ثمارها، قال: ذلک لمن سبح تسبیحه فى لیلة القدر، قال:

الهى ارید النجاة من النار، قال: ذلک لمن استغفر فى لیلة القدر، قال:

الهى ارید رضاک، قال: رضاى لمن صلى رکعتین فى لیة القدر. (4)

ترجمه:

خداوندا! مى‏خواهم به تو نزدیک شوم، فرمود: قرب من از آن کسى است که شب قدر بیدار شود، گفت: خداوندا! رحمتت را مى‏خواهم، فرمود: رحمتم از آن کسى است که در شب قدر به مسکینان رحمت کند: گفت: خداوندا! جواز گذشتن از صراط را از تو مى‏خواهم فرمود: آن، از آن کسى است که در شب قدر صدقه‏اى بدهد. گفت‏خداوندا! از درختان بهشت و از میوه‏هایش مى‏خواهم، فرمود: آنها از آن کسى است که در شب قدر تسبیحش را انجام دهد گفت: خداوندا! رهایى از جهنم را مى‏خواهم، فرمود: آن، از آن کسى است که در شب قدر استغفار کند: گفت‏خداوندا خشنودى تو را مى‏خواهم، فرمود: خشنودى من از آن کسى است که در شب قدر دو رکعت نماز بگذارد.

توضیح:

لیلة القدر شبى است که قرآن نازل شده است و ظاهرا مراد به قدر، تقدیر و اندازه‏گیرى است، خداى تعالى در آن شب حوادث یکسال را یعنى از آن شب تا شب قدر سال آینده را تقدیر مى‏نماید، زندگى و مرگ، رزق، سعادت، و شقاوت و چیزهایى از این قبیل را مقدر مى‏سازد.

رمضان، تجلى معبود (ره توشه راهیان نور) ص  95

پى‏نوشت‏:
1- وسائل الشیعه، ج  7  صفحه  256.
2- وسائل الشیعه، ج  7  صفحه  262.
3- مستدرک الوسائل، ج  7  صفحه  458.
4- مستدرک الوسائل، ج  7  صفحه  456.


دوستان امشب شب قدر است به امیر المومنین قسمتون میدم منو  دعا کنید ممنونم
التماس دعای فراوان  من هم برای خوشبختی و سلامتی همه دعا میکنم
یا زهرا

نظرات 15 + ارسال نظر
از نفس افت&#1575 دوشنبه 2 آبان‌ماه سال 1384 ساعت 01:34 ب.ظ http://satorai.blogsky.com

سلام تو اين شبهای عزيز دعا برای شفای بيماران رو فراموش نکنيد التماس دعا.

مازیار دوشنبه 2 آبان‌ماه سال 1384 ساعت 04:52 ب.ظ http://future2010.blogsky.com

سلام بر دختر پیامبر.
خسته نباشی
دست مریزاد
محتاجیم به دعا
شبهای قدر رو به همه مسلمانان تبریک و
شهادت آقای عاشقان رو به همه عشاق تسلیت میگم.
موفق باشی

[ بدون نام ] سه‌شنبه 3 آبان‌ماه سال 1384 ساعت 01:02 ق.ظ

سلام .. دوست عزیز ..
اعظم الله لک الاجر یا بنت العم یا زینب .. ادعی لی فی القدر حتی یقدر الله لی احسن المقدرات
ممنونم از دیدارتون از لبگزه و لطفتون در باره ی مطالب آن
امیدوارم مشمول دعای خیرتون باشم در این شبهای عزیز
دعاگوتون هستم
با مطلبی از کوفه آپ شدم

اسماعیل سه‌شنبه 3 آبان‌ماه سال 1384 ساعت 04:09 ب.ظ http://blueland.mihanblog.com

سلام..خسته نباشید..واقعا خسته نباشید..چنین محیط هایی این روزا توی اینترنت کم گیر میاد..واقعا چنین بلاگهایی لازمه.... توی این فساد اینترنتی چنین مکانهایی خیلی با صفاسی..به من هم سر بزن. یاعلی

ناناز چهارشنبه 4 آبان‌ماه سال 1384 ساعت 09:11 ق.ظ http://omidezendegi.blogsky.com

سلام مهربونم
منم شهادت امام علی رو به شما تسلیت میگم و خلی التماس دعا دارم ازتون
منم آپم و منتظر حضور سبزت

سید عبدالحمید چهارشنبه 4 آبان‌ماه سال 1384 ساعت 02:05 ب.ظ http://hamid12ir.blogfa.com

سلام علیکم
قدوم پر برکتتون به دستنوشته های بی ارزش من ارزش بخشید.به رسم وفا و ادب آمدم که عرض ادبی کرده و التماس دعایی گفته باشم.
خیلی از مطلبتون استفاده کردم.امیدوارم از این شبها نهایت استفاده معنوی را ببرید و ما روسیاهان رو از دعای خیر فراموش نکنید.
من با همه روسیاهیم و در خلوت شبهایقدر دعا گوی شما و همه صلحا بودم.باشد که ان شاالله به آبروی شما خوبان ما هم از'عتقاء من النار'باشیم.
منتظر حضور مجددتون هستم
یا علی

سیده زینب چهارشنبه 4 آبان‌ماه سال 1384 ساعت 03:30 ب.ظ

سلام دوست عزیز
از اینکه با هم همنام هستیم خیلی خوشبختم
به شما به خاطر وبلاگ قشنگت واقعا خسته نباشید عرض می کنم .
انشاالله که در پناه قرآن و امام زمان (علیه السلام ) محفوظ باشید .

روح لله شنبه 7 آبان‌ماه سال 1384 ساعت 10:08 ب.ظ http://divaneganehosein.mihanblog.com

سلام خیلی وبلاگ قشنگی داری با اجازه به شما لینک دادیم هیئت دیوانگان حسین

مریم یکشنبه 8 آبان‌ماه سال 1384 ساعت 01:02 ب.ظ http://meri54.persianblog.com

سلام بانو ببخش دیر رسیدم ولی باور کن گر تو این ایام نبودم ولی به یاد همه شما دوستان بودم.چه خوشبختی از این بالاتر که این جور مونس با حق و انبیا باشی.التماس دعا.

زهرا یکشنبه 8 آبان‌ماه سال 1384 ساعت 01:35 ب.ظ http://shekastesokoot.blogfa.com

سلام
دختر پیامبر سیده زینب
ممنونم که وبلاگ منو به قدمت مزین کردی
خانم اگر به تبادل لینک موافق بودی خبرم کن
و قسم به جد و جده ات می دهم که مرا هم دعا کنی

مجنون یکشنبه 8 آبان‌ماه سال 1384 ساعت 07:22 ب.ظ http://kojast-laili.persianblog.com

سلام...
به قول میر علی
لیله قدر گذشت و لیلی لیلا نیامد
از اینکه با لیلی همراهی خوشحالیم...
چه بخواهید چه نخواهید ما لینکتون رو کاشتیم...
یا علی

حمید دادا یکشنبه 8 آبان‌ماه سال 1384 ساعت 10:02 ب.ظ http://hamidsilver.persianblog.com

مطالب خوب و قابل استفادتون سبب شد شما رو لینک کنم.حلال کنید .من آپ کردم سربزنید خوشحال می شیم

سجاده یاس دوشنبه 9 آبان‌ماه سال 1384 ساعت 12:05 ب.ظ http://ehsanmkm.parsiblog.com

سلام...خیلی مطبیت قشنگ بود...ایشالله خدا تو این شب عزیز که گذشت خودش کارامونو دسرت کرده باشه...مهمترین کارمونم که میدونی چیه...فرج آقامون و آدم شدن ما...یا علی مدد

مجتبی دوشنبه 9 آبان‌ماه سال 1384 ساعت 12:53 ب.ظ http://shekvayesabz.blogfa.com

سلام
آفرین به شما که با زدن این وبلاگ به این زیبایی علاقه تان به اهل بیت را ابراز می کنید.دست علی به همراهتان باشه
اگه قابل دونستید یه سری هم به ما بزنید

محب دوشنبه 9 آبان‌ماه سال 1384 ساعت 02:22 ب.ظ

سلام
وقت نکردم همه مطالبی که نوشتینو بخونم ولی فکر کنم جالب باشه

اسمش که عالیه انشالله مطالبشم عالین

موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد