«•´`•.(*•.¸(`•.¸بــنــت الــزهــــــراء ¸.•´)¸.•*).•´`•»

الهی لا تعذبنی فانی مقر بالذی قد کان منی.فما لی حیله الا رجائی.لعفوک ان عفوت و حسن ظنی.وکم من زله لی فی الخطایا.وانت علی ذو فضل

«•´`•.(*•.¸(`•.¸بــنــت الــزهــــــراء ¸.•´)¸.•*).•´`•»

الهی لا تعذبنی فانی مقر بالذی قد کان منی.فما لی حیله الا رجائی.لعفوک ان عفوت و حسن ظنی.وکم من زله لی فی الخطایا.وانت علی ذو فضل

وفات ام البنبن ....

.

برای عاشقان اهل بیت امشب  دعا کنیم...

سالروز وفات حضرت ام البنین علیهاالسلام؛ مادر گرامی حضرت ابوالفضل العباس (ع)، مادر یک علقمه جاودانگی،

همسر علی (ع)، بزرگ مرد تاریخ، مادر حماسه های عاشورایی عباس (ع) و یادآور حماسه آفرینی های علمدار کربلا.

 

ای بانو، ای فاطمه دیگر خانه علی!


درود بی کران خداوند و رسولش بر تو.خوب یتیم نوازی کردی، خوب فرزندان فاطمه را در آغوش پر مهر خویش گرفتی،

 خوب فرزندانت را محب فرزندان فاطمه تربیت کردی.ای مادر ماه بنی هاشم! ای مادر فضایل و کرامات بی شمار و ای مادر پسران دلیر و پر توان!

رحمت به تو و بر فرزندان دلیرت. چه بر دهان آنان نهادی که هنوز غریو غیرتمندانه آنان به گوش می رسد.

چه دستی بر سر آنان کشیدی که سایه مهر و عطوفتت هنوز بر دلهای سودازده حماسه می آفریند و چه نگاهی به فرزندانت انداخنی

که هریک از آنها در اندازه آسمان رشد کرده اند. آسمان باید در مقابل بزرگواری تو سجده کند که به هر چه خوبی بود فرزندانت را متمایل کردی

 و آنان را با تمام مردانگی، مردانی از جنس احساس و عشق پروریدی....آری ای فاطمه، عباس شیرمرد مردستان عاشورا، نام آورترین فرزند توست.

 اکنون که رحل اقامت به جهان دیگری افکنده ای، سلام ما را به فرزندت برسان و چشمان سرشاز از وفا و مهربانی او را از جای ما ببوس!...

اما خدا صبرت دهد فاطمه!اکنون که پس از گذشت سالها، فرزند دلبندت را با چشمانی خونین، فرقی شکافته و دستانی جدا از تن می نگری!

درود خداوند بر تو و بر فرزندان رشید تو ای مادر ماه تشنه، ای ام البنین 

 

مخوان جانا دگر ام البنینم‏..که من با محنت دنیا قرینم‏
مرا ام البنین گفتند، چون من‏..پسرها داشتم ز آن شاه دینم‏
جوانان هر یکى چون ماه تابان‏..بدندى از یسار و از یمینم‏
ولى امروز بى بال و پرستم‏..نه فرزندان، نه سلطان مبینم‏
مرا ام البنین هر کس که خواند..کنم یاد از بنین نازنینم‏
به خاطر آورم آن مه جبینان‏..زنم سیلى به رخسار و جبینم‏
به نام عبد الله و عثمان و جعفر..دگر عباس آن در ثمینم‏

*********************

به دریا پا نهاد و تشنه برگشت‏..أم البنین مضطر نالد چو مرغ بى پر
گوید به دیده تر، دیگر پسر ندارم‏..زنها!مرا نگویید أم البنین از این پس‏
من ام بى بنینم، دیگر پسر ندارم‏..مرا ام البنین دیگر مخوانید
به آه و ناله‏ام یارى نمایید..بنالم بهر عباسم شب و روز
شده آهم به جانم آتش افروز..به دشت کربلا آن مه جبینم‏
شنیدم بود سقاى حسینم‏..به دریا پا نهاد و تشنه برگشت‏
حسینش تشنه بود، از آب لب بست‏..گذشت از آب و کسب آبرو کرد
به سوى خیمه‏ها با آب رو کرد..ز نخلستان چو بر سوى خیم شد
به دست اشقیا دستش قلم شد ..شنیدم آنکه جدا شد ز قامت عباس‏
دو دست، بر اثر ظلم قوم حق نشناس‏..به چشم راست خدنگش رسیده از الماس‏
چمن خزان شد و پژمرده گشت چون گل یاس

دوباره بوی بقیع و مدینه می آید                     دوباره زمزمه غم ز سنه  می آید

 

دوباره مرغ دلم سر به زیر پر برده                   که سوز ناله به سودای چشم تر برده

 

نشسته گوشه اندوه و ناله سر داده               ز سوز ناله ام البنین خبر داده

 

منم که سایه نشین و جود مولایم                  کنیز خانه غم ؛ خاک پای زهرایم

 

منم که خانـــه به دوش غــم علی                  منم که همقدم محنت ولی هستم

 

منم که شاهد  زخم شکسته ابرویم              انیس گریه به یاس شکسته پهلویم

 

منم که در همه جا در تب حسن بودم             منم که شاهد خون لب حسن بودم

 

منم که جلوه حق را به عین می دیددم           خدای را به جمال حسین می دیددم

 

منم که بوده دلم صبح و شام با زینب              منم میان همه ؛ هم کلام با زینب

 

منم که سوگ گلستان و باغبان دارم              به سینه زخم غم کربلائیان دارم

 

 منم که ظهر عطش را نمی برم از یاد              چهار لاله بی سر ز من به خاک افتاد

 

                              منم که مادر عشق و امید و احساسم   

   

                                 فدای یک سر موی حسین عباسم

 

نظرات 17 + ارسال نظر
پیامبر عشق شنبه 17 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 11:22 ق.ظ http://payambare-eshq.persianblog.com

از خوبی‌ها بنویس ... از پیام‌آور عشق و رحمت ...
همت کن و سری به ما بزن ... ضرر نخواهی کرد ...
منتظرت هستم ...

سعید شنبه 17 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 11:22 ق.ظ http://shalamche.blogsky.com

سلام
وبلاگ بسیار قشنگ و جالبی دارید بهم سر بزنید.
یا حق

سیدجواد شنبه 17 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 02:47 ب.ظ http://www.mooud.blogfa.com

بسم رب العباس(ع)
تسلیت باد بر شما خادمه اهل بیت وفات مادر غیرت مردانگی ایثار مادر .... یا علی حق نگهدارتون راستی مطلب بسیار زیبایی بود .

فاطمه شنبه 17 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 06:54 ب.ظ

سلام خانومم

وقتی به وبلاگت سر می زنم لذت می برم ...خانومم

اینجا بو و عطر خاصی احساس میشه ...

یه بوی مثل عطرگل محمدی

التماس دعا خانومم .....من و هم از دعاهات فراموش نکن گلم .

کنیزان حضرت زهراء(س) شنبه 17 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 09:57 ب.ظ http://kanizezahra.blogfa.com/

سلام سیده زینب عزیز!خسته نباشی.
خیلی ممنونیم که محبت کردی و بهمون سر زدی.

وفات جانسوز حضرت ام البنین(علیهاالسلام)،مادر حضرت عباس(علیه السلام)، را خدمت امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) و شما دختر عموی گلمون تسلیت میگیم.


.............-:- یـــــَــا اُمّ الـــــــبَـــنـــیـــن (عَلَیها السَّلام) -:-.............

** از عشق عباست، بی بی ..... دلم آروم نمیشه **
** مولاتنا ام الـــبــنــیــن .......... ذکر لبم، همیشه **



:::.. اللهم ارزقنا زیارة العباس (علیه السلام)..:::
«التماس دعا»

احسان یکشنبه 18 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 11:52 ق.ظ http://najva.blogfa.com


اللهم صل علی محمد و ال محمد و عجل فرجهم.
صَلَی اللهُ عَلَیکَ یا اَباعَبدِاللهِ الحُسَین(علیه السلام).

سلام.
خسته نباشید.

ممنونم که محبت کردید و به وبلاگم سر زدید.
خداوند خیرتان بدهد انشاء الله.

لطفتان مستدام،
اللهم عجل فی فرج مولانا صاحب الزمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف).
کربلایی باشید.

التماس دعا.
یا امیرالمومنین، حیدر(علیه السلام) مدد.

طه دوشنبه 19 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 03:09 ق.ظ

سلام به سیده زینب گرامی دختر عموی عزیز
از نوشته های زیباتون لذت بردم و من هم به سهم خودم این ایام رو تسلیت عرض میکنم .
خیلی خیلی التماس دعا

توفان دوشنبه 19 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 01:54 ب.ظ

سلام خانم
راستش برا گلگی اومدم حالا که آپ هم کردین دیگه سر دعوا دارم با هاتون .

توفان سه‌شنبه 20 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 08:37 ق.ظ http://http://www.awayemandegar.persianblog.com/

بازم سلام
خیلی خیلی از کامنتهای خوب و دلنشینت خوشحال شدم .
دیروز فرصت خوندن این پسستتو نداشتم . امروز خواندم و باید بگم فوق العاده بود .
میگن وقتی کاروان اسیران از شام به مدینه باز گشتند . یه نفر جلوتر آمد که به مردم خبر بده . وقتی ام البنین رو دید گفت : ام البنین خبر داری عباستو کشتن ؟ ام البنین گفت : بشیر عباسم فدای حسین فاطمه . از حسین فاطمه چه خبر داری . وقتی شنید حسین هم شهید شده یه نگاهی به زنهای اطراف کرد و گفت : زنها دیگه به من ام البنین نگوئید .من اون موقعی ام البنین بودم که آقائی چون امام حسین داشتم . اون موقعی ام البنین بودم که ...
سالم و سرافراز و رستگار و رستگار تر باشی دوست خوب من

فاطمه چهارشنبه 21 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 12:36 ق.ظ http://ain-almontagim.blogfa.com/

به نام حق
با سلام و خسته نباشید
در طول تاریخ خدای تعالی مجاهدین آزاده ای را برگزید تا جان بر کف در راه اعتلای اسلام کوشش کنند و نگذارند زمین از نور معرفت اهل بیت علیهم السلام که پیام رسانان الهی هستند خاموش شود..آنان سلمان صفت و ابوذر وار جهاد کردند و اگر چه رنج بسیار کشیدند اما دنیای فانی را با نام نیک خود پشت سر گذاشتند. و بهشت را منزلگاه برای خود انتخاب کردند.

بیست و هفتمین سالگرد شهادت شهید سید حسن شیرازی را تسلیت می گویم.
موفق باشید و همیشه دوستدار اهل بیت علیهم السلام

رهگذر .. چهارشنبه 21 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 06:39 ب.ظ http://www.fadak-110.persianblog.com

سلام بر علمدار کرب و بلا ! .

محمدرضا جمعه 23 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 12:56 ق.ظ http://hallaj1001. blogfa .com

بنام خداوند عشق و دلدادگی

سلام به


دوست نازنینم سیده ای از خاندان نور

سیده زینب

وبلاگ قشنگی دارید


بدون تعارف میگویم


زیرا وبلاگ فقط عکس نیست باید حرفی برای گفتن


داشته باشد تا برای وقت دیگران احترام قائل شده

باشیم .

من هم وبلاگم به روز شد .

سر بزنید دیدنش خالی از لطف نیست

البته آمدن به سرزمین من قانون دارد

و آن اینکه باید نه تنهانظر بلکه احساستان راهنگام

خداحافظی بگویید و سعی کنید همیشه باهم

بمانیم .


در انتظار شما می مانم





٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪
هدیه ای برای آشنایی بیشتر با شما مهربان :




یکی از مکالمات خداوند و موسی :

ای پسر عمران ! هر گاه بنده ای مرا بخواند ،

آن چنان به سخن او گوش می سپرم که گویی بنده ای جز او ندارم

اما شگفتا که بنده ام همه را چنان می خواند که گویی همه خدای اویند جز من ! .

حسن جمعه 23 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 11:45 ق.ظ http://yahasanemojtaba.blogfa.com/

سلام امیدوارم که حالتون خوب بتشه
من که کم اوردم
انشالله خودشون به شما عنایت کنند
فقط میگم اخرشه
ya ali

سید محمد یکشنبه 22 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 11:23 ق.ظ http://abolfazli.blogfa.com/

سلام
ولادت با سعادت حضرت علی (ع)را بر همه عاشقان حضرتش تبریک می گویم
عشق یعنی چشم ابروی علی

سر نهادن روی زانوی علی

عشق یعنی روزو شب در زمزمه

بردن نام قشنگ فاطمه

وبلاگ قشنگی است
التماس دعا
اللهم عجل لولیک الفرج

لیلا دوشنبه 9 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 11:04 ق.ظ http://leilabarby9.persianblog.com

دوست عزیزم یه کمکی ازتون می خوام ممکنه سالروز وفات و تولد خانم ام البنین رو اگه میدونین بهم بگین؟

کاوه دوشنبه 4 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 07:02 ب.ظ

سلام.من اهل اصفهان هستم.حاج محسن صائمی مداح دیوانگان کاشان رو هر وقت اصفهان گفتن نیومده.لطف میکنید اگر شما امارشونو بگیرید ببینید کجا میخونن به ما بگید.میگن امسال محرم وفاطمیه در کاشان خیلی قشنگ خونده.یاعلی.منتظرم.

مرتضی شنبه 25 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 10:12 ق.ظ http://www.m2005.blogfa.com/

ام البنین مادر ادب است......
سلام وبلاگ زیبایی دارید.سر بزنید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد