«•´`•.(*•.¸(`•.¸بــنــت الــزهــــــراء ¸.•´)¸.•*).•´`•»

الهی لا تعذبنی فانی مقر بالذی قد کان منی.فما لی حیله الا رجائی.لعفوک ان عفوت و حسن ظنی.وکم من زله لی فی الخطایا.وانت علی ذو فضل

«•´`•.(*•.¸(`•.¸بــنــت الــزهــــــراء ¸.•´)¸.•*).•´`•»

الهی لا تعذبنی فانی مقر بالذی قد کان منی.فما لی حیله الا رجائی.لعفوک ان عفوت و حسن ظنی.وکم من زله لی فی الخطایا.وانت علی ذو فضل

اعیاد مبارک دعامون کنید چون خیلی محتاجم ممنون از شما..

hspace=0

http://kanezahlebit.blogfa.com/

هذی هم عیدیه للجمیع بلاخص محبین اهل البیت والساده

همشهریان خونگرمم عیدی رو از سایت اصلی شهر از طرف شرکت بگیرید

اینترنت رایگان درروزعیدغدیرخم

 دعا واسه عاقبت بخیر شدن همگی جوونها بحق امام علی علیه السلام

اى شاه نجف که حاوى نه فلکى
در سفره‏ى نعماى الهى نمکى
از بعد محمد که بود ختم رسل
فرمانده خلق از سما تا سمکى

شخصیت ممتاز جهان است على
حاکم به زمین و آسمان است على
در روز غدیر خم، محمد فرمود
مولاى چو من، به انس و جان است على


..ولادت امام هادی مبارک..

صفاى مدینه

 

امشب فزوده‏ اند صفاى مدینه را..نور خدا گرفته فضاى مدینه را
با جلوه‏ هاى اشرقت الارض قدسیان ..بستند چلچراغ سماى مدینه را
روح الامین بیاد بهار نزول وحى ..گلبوسه مى ‏زند سرو پاى مدینه را
بیت النبى و گنبد خضرا و مسجدش ..بخشیده لطف صحن و سراى مدینه را
در وادى قبا به تماشا نشانده‏ اند..آن نخلهاى سبز قباى مدینه را
آن گونه خرم است که گویى گشوده ‏اند ..بر هشت خلد پنجره‏ هاى مدینه را
عطر و گلاب لاله بدین گونه دلپذیر..تغییر داده حال و هواى مدینه را
نور جمال حضرت هادى است که اینچنین ..روشن چو روز کرده فضاى مدینه را
ماهى دگر به محور خورشید عشق تافت ..تا روشنى دهد همه جاى مدینه را
آنسان که بود هجرت والاى احمدى..تاریخ ساز شهر و بناى مدینه را
این وارث رسول هم از راز هجرتش ..تا سامرا رساند صفاى مدینه را
گلبانگ شادى است بگوش فرشتگان ..فریاد مکه را و نداى مدینه را
کاین ماه جلوه‏اى ز جمال محمد است ..ابن الرضاى دوم آل محمد است

  ذی الحجه ولادت باسعادت امام هادی علیه السلام
نمونه هایى از مواضع روشنگرانه امام هادی (ع)

باز داشتن فردى از گناه
مـردى کـه کـارى بـراى امـام (ع ) انـجام داده بود و به ازاء آن ، مبلغ چهارصد درهم از آن حضرت طـلب داشـت بـه دوسـت خـود گـفـت : (دویـسـت درهـم از ایـن پول را پارچه اى مى خرم تا با آن کار کنم و دویست درهم باقیمانده را خرما مى خرم ، تا از آن نـبـیـذ شـراب درست کنم .) دوستش مى گوید: (من با شنیدن این سخن روى از او برگرداندم . در ایـن هـنگام امام هادى (ع ) رسید و در حالى که آثار خشم در چهره اش نمودار بود از مرکبش ‍ فرود آمد و فرمود:
(مقبل ! به اندرون برو و چهارصد درهم بیاور و به این ملعون بده و به او بگو: این حقّ توست ، بـا دویـسـت درهـم آن پـارچـه بـخـر و نـسـبـت به تصمیمى که درباره دویست درهم باقى مانده گرفته اى از خدا بترس !)
(مـقـبـل ) مـى گوید: من پولها را به او دادم و پیام امام (ع ) را نیز ابلاغ کردم ، او گریه کرد و گـفـت : (سـوگـنـد بـه خـدا، هـیـچ نـبـیـذ و مـُسـکـر دیـگـرى نـنـوشـیـده ام و سرور تو این را مى داند.).(112)

سعى بر حفظ جان یاران خود
محمّد بن داوود قمّى و محمّد طلحى مى گویند:
(امـوالى از خـمـس ونـذر و هـدیـه و جـواهر آلات را که از مردم قم و اطراف آن جمع آورى شده بود بـراى امـام هـادى عـلیـه السّلام مى بردیم که ناگهان پیک آن حضرت در بین راه رسید و گفت : بـرگـردیـد کـه الان زمـان دریـافـت آنـهـانـیـسـت . مـا از هـمـانـجـا بـه قـم بـازگـشـتـیـم و امـوال یـاد شـده را در جـاى امـنـى نـگـهدارى کردیم . پس از چند روز فرمان آن حضرت رسید که کـاروانـى از شـتـران را بـه سـوى شما فرستادم ؛ اموالى که نزدتان هست بر آنها بار کنید و آزادشـان بـگـذاریـد. مـا طـبـق دسـتـور امـام (ع ) عـمـل کـردیـم . سـال دیـگـر کـه به محضر امام (ع ) رسیدیم فرمود: آنچه را که براى ما فرستادید بنگرید. هدایا و اموال را همانگونه که فرستاده بودیم نزد آن حضرت یافتیم .).(113)
در جـریـان دیـدار (صـقـر بـن اءبـى دُلَف ) بـا پـیـشـواى دهـم (ع ) در زنـدان متوکّل ، پس از گفتگوهایى که بین آن دو انجام گرفت ، حضرت به او فرمود:
(زود وداع کن و از اینجا بیرون رو که بر تو ایمن نیستم .).(114)
در نـامـه اى کـه آن حضرت به دو تن از یاران و وکلاى خود نوشت با یادآورى یک سلسله نکات اطّلاعاتى آنان را از خطرات احتمالى دور داشت . خلاصه این نامه ارزشمند چنین است :
(اى ایـوب بـن نـوح ! بـه تـو دسـتـور مـى دهـم کـه از ارتباط و رفت و آمد زیاد با (ابو على ) بـپـرهـیـزى و هـر کـدام از شـمـا در قـلمـرو مـاءمـوریـّت خـود مـشـغـول انـجـام کـارهـاى مـحـوّله بـاشـیـد؛ و حـتـّى اگـر شـمـا بـر اسـاس دسـتورالعمل تعیین شده رفتار نمایید از ارتباط با من نیز بى نیاز خواهید بود. و نیز به شما دسـتـور مـى دهـم کـه از اهـالى بـغـداد و مداین چیزى را که براى شما مى آورند نپذیرید، و نیز بـراى دیـدار بـا مـن بـه آنان وقت ملاقات ندهید؛ و کسانى را که از خارج قلمرو ماءموریتّى شما براى شما چیزى مى آورند به وکیل ناحیه مربوطه راهنمایى کنید. و لازم است هر یک از شما این دستورها را پذیرفته و اجرا نماید.).(115)

حمایت و دستگیرى از دوستان
عـلى بـن جـعـفـر از وکـلاى امـام هـادى (ع ) بـود کـه در پـى سـعـایـت از او نـزد مـتـوکـّل ، دسـتـگـیـر و بـه زنـدان افـکـنـده شـد و زمـان زیـادى را در زندان سپرى کرد. یکى از دربـاریـان و نـزدیکان متوکّل در قبال دریافت سه هزار دینار تعهّد کرد او را از زندان آزاد کند. ولى وقـتـى خـبـر بـه مـتـوکـّل رسـیـد سـخـت مـخـالفـت کـرد و گـفـت : او وکیل ابوالحسن هادى است و من تصمیم بر قتل او دارم .
على بن جعفر، پس از آگاهى از تصمیم متوکّل سخت بیمناک شد. نامه اى به امام هادى (ع ) نوشت و موقعیّت سخت و خطرناک خود را براى آن حضرت یادآور شد. امام علیه السّلام در پاسخ نوشت کـه در فـکـر او هـسـت و بـرایـش دعـا خـواهـد کـرد. در پـرتـو دعـاى امـام (ع )، متوکّل همه زندانیان از جمله على بن جعفر را آزاد کرد و از او عذرخواهى نمود.
مردى وحشت زده و در حالى که برخود مى لرزید بر امام نقى (ع ) وارد شد و گفت :
(فرزندم به جرم دوستى شما دستگیر شده و همین امشب او را مى کشند.)
امام (ع ) با خونسردى فرمود:
(بیمناک مباش ! فرزندت فردا خواهد آمد.)
بـا دعـاى امـام (ع ) و امـدادهـاى الهـى روز بـعـد فـرزنـدش آزاد شـد و نـزد پـدر بـازگـشـت ..(116)
(ایوب بن نوح ) مى گوید:
(بـه امـام هـادى (ع ) نـوشـتم : (جعفر بن عبدالواحد قاضى ) متعرّض من شده و مرا در کوفه مورد آزار قرار مى دهد.)
امام (ع ) در پاسخ نوشت : (تا دو ماه دیگر از شرّ او رها مى شوى .)
وى پس از دو ماه از مقام خود عزل شد و من از شرّش راحت شدم .).(117)
(کافور خادم ) مى گوید:
(در نـزدیـکـى مـحـل سـکـونـت امـام (ع ) روسـتـا مـانـنـدى بـود کـه صـاحـبـان صـنـایـع در آنـجـا مـشـغـول کـار بـودنـد. از جـمـله آنان فرد صنعتگرى به نام (یونس نقّاش ) بود که با امام (ع ) رابطه داشت و به آن حضرت خدمت مى کرد.
وى ، روزى در حالى که از وحشت بر خود مى لرزید خدمت امام (ع ) رسید و سفارش خانواده اش را به امام (ع ) کرد و گفت : مى خواهم (از این شهر) کوچ کنم .
امـام (ع ) از عـلّت آن پرسید. گفت : (موسى بن بُغا) نگین گرانبهایى براى من فرستاد تا بر روى آن نـقـش بـرآورم ؛ ولى آن نـگـیـن در دسـت مـن شـکـسـت و فـردا هـم مـوعـد تحویل آن است . (وقتى بفهمد من آن را شکسته ام ) یا مرا هزار تازیانه مى زند و یا مى کشد.
امـام (ع ) رو بـه (یـونـس ) کـرد و بـا خـونـسـردى فـرمـود: بـه منزل برو تا فردا؛ چیزى جز خیر پیش نخواهد آمد.
روز بعد دوباره در حالى که از ترس مى لرزید خدمت امام (ع ) رسید و گفت : هم اکنون فرستاده (بـُغـا) آمـده و درخـواسـت نـگـیـن را مى کند. امام (ع ) فرمود: به سوى او بازگرد جز خیر چیزى نخواهى دید.
(یـونـس ) از نزد امام (ع ) رفت ، ولى پس از چند لحظه خندان بازگشت و گفت : پیک نزد من آمد و گـفت : کنیزان (به خاطر آن نگین ) با یکدیگر به نزاع پرداخته اند؛ اگر ممکن است آن را نصف کن ، اجرت اضافى آن را به تو خواهیم داد.
امام (ع ) دست به دعا برداشت و گفت : خداوندا! حمد و سپاس تنها تو را سزاست ، به خاطر آنکه ما را از کسانى قرار دادى که بحقّ تو را سپاس مى گویند.).(118)
(یسع بن حمزه قمى ) مى گوید:
(عمر بن مسعده وزیر معتصم نسبت به من بسیار بد رفتار کرد؛ چندانکه بر جان خود از او بیمناک شـدم . طـىّ نـامـه اى بـه امـام هـادى علیه السّلام از او و کارهایى که نسبت به من انجام داده بود شکایت کردم .
حـضـرت در پـاسـخ نـوشـت : (هـیـچ تـرس و بیمى از او نداشته باش ، خداوند را با این کلمات بـخـوان که هر چه سریعتر تو را از آن گرفتارى رهایى مى بخشد؛ زیرا خاندان پیامبر(ص ) بـه گـاه بـروز گـرفتارى و پیدایش دشمنان و به هنگام ترس از فقر و دلتنگى ، خدا را با این کلمات مى خواندند.)
به دستور امام (ع ) عمل کردم ، هنوز پاسى از روز نگذشته بود که پیک وزیر رسید و مرا نزد او بـرد. وقـتـى نـگـاه (عـمـر بـن مـسـعـده ) بـه مـن افـتـاد لبـخـنـد زد و دسـتـور داد غـل و زنـجـیـر را از دسـت و پـاى مـن بـاز کـردنـد و پـس از تـجـلیـل و عذرخواهى از من ، مرا به سرزمینى که در آنجا حکومت مى کردم بازگرداند و حتى بر قلمرو حکومتى من افزود.)

فراهم کردن زمینه غیبت حضرت مهدى (ع) .(119)
بـا تـوجـه بـه آگـاهـى و شـنـاخـتـى کـه پـیـشـواى دهـم عـلیـه السـّلام از اوضـاع و احوال دوران خود و همچنین دوران فرزندش امام عسگرى علیه السّلام داشت و مى دید روز به روز جوّ فشار و اختناق ، شدیدتر و حساسیّت دستگاه خلافت نسبت به امامان شیعه بیشتر مى گردد و همین امر در آینده نزدیک تاریخ امامت را در آستانه تحوّلى جدید و بى سابقه ـ یعنى غیبت امام (ع ) از انـظـار ـ قـرار مـى دهد، یکى از محورهاى کارى خود را آماده ساختن اذهان شیعیان نسبت به غیبت نوه بزرگوارش حضرت مهدى (ع ) قرار داد.
فعّالیّتهاى امام (ع ) در این زمینه در شعاعى محدود و با نهایت دقّت و احتیاط صورت مى گرفت و سـعـى حـضـرت بـر ایـن بـود کـه هـیـچ مشخّصه اى از حضرت مهدى (ع ) ـ حتى نام او ـ براى نامحرمان بازگو نشود تا مبادا به گوش حکمرانان عبّاسى برسد. اینک چند نمونه بیانگر این موضع :
# در روایت مفصّلى (عبدالعظیم حسنى ) عقاید خود را بر امام هادى (ع ) عرضه کرد. در بخش امامت ، یـکـایـک امـامـان را نـام بـرد و چـون به امام هادى (ع ) رسید درنگ کرد. امام (ع ) سخن او را پى گرفت و فرمود:
(پس از من حسن است ، پس مردم با جانشین او چگونه خواهند بود؟)
عبدالعظیم پرسید: چگونه سرورم !؟ فرمود:
(زیرا او دیده نمى شود و جایز هم نیست نام او برده شود تا زمانى که قیام کند و زمین را پر از عدل و داد نماید همانسان که از ظلم و جور پر شده است .).(120)
# (على بن عبدالغفّار) مى گوید:
(شـیـعـیـان پـس از درگـذشـت امـام جـواد(ع ) بـه امـام هـادى (ع ) نوشتند و از جانشینى آن حضرت پرسیدند. امام (ع ) در پاسخ نوشت : (امر امامت تا مادامى که من زنده ام با من است و پس از من با جـانـشـیـنـى کـه تعیین مى کنم . پس ‍ چه خواهد بود براى شما نسبت به (خلف ) بعد از (خلف )؟ ).(121)
# (على بن مهزیار) مى گوید:
(بـه ابـوالحـسن عسکرى نوشتم و از آن حضرت از (فَرَج ) پرسیدم . در پاسخ نوشت : (زمانى که صاحب الامر شما از سرزمین ستمگران غیبت کرد منتظر (فَرَج ) باشید.).(122)
# (ایوب بن نوح ) از امام هادى (ع ) نقل مى کند که آن حضرت فرمود:
(زمـانـى کـه پـیـشـواى شـمـا از مـیـان شـمـا بـرداشـتـه شـود از زیـر پـاى خـود مـنتظر (فرج ) باشید.).(123)
در ایـن روایات ، امام هادى علیه السّلام به طور کلّى و سربسته به موضوع غیبت امام زمان (ع) اشاره نموده و اذهان یاران خود را براى رویارو شدن با این دوران آماده کرد.

------------ --------- ------
پی نوشت ها:
111 - لازم بـه یـادآورى اسـت که در تاریخ اجمالى پیشوایان بخش زندگى امام هادى (ع ) به نمونه هایى از این موضع امام (ع ) اشاره کردیم .
112 - دلائل الامامة ، ص 220 ـ 221 .
113 - بحار الانوار ، ج 50 ، ص 185 .
114 - بحار ، ج 50 ، ص 195 .
115 - رجال کشّى ، جزء 6 ، ص 514 ، ردیف 992 ؛ بحارالانوار ، ج 50 ، ص 224 .
116 - بحارالانوار ، ج 50 ، ص 174 ؛ مناقب ، ج 4 ، ص 416 ـ 417 .
117 - بحارالانوار ، ج 50 ، ص 177 .
118 - بحارالانوار ، ج 50 ، ص 125 ـ 126 .
119 - مـهـج الدعـوات ، ص 271 ؛ مـعـادن الحـکـمة ، ج 2 ، ص 247 ـ 248 . متن دعا به طور تفصیل در منابع یاد شده آمده است .
120 - اعلام الورى ، ص 409 ـ 410 ؛ کمال الدین ، ج 2 ، ص 380 .
121 - همان مدرک ، ص 411 و 382 .
122 - کمال الدین ، ج 2 ، ص 380 .
123 - الکـافـى ، ج 1 ، ص 341 . متن گفتار امام (ع ) چنین است : ( إِذا رُفِعَ عَلَمُکُمْ مِنْ بَیْنِ اءَظـْهـُرِکـُمْ فـَتـَوَقَّعـُواالْفـَرَجَ مـِنْ تـَحـْتِ اءَقـْدامـِکـُمْ ) . ( عـلمـکـم ) احتمال دارد به تحریک یعنى ( عَلَمُکُمْ ) باشد و مقصود کسى است که آگاه و مطّلع از راه حقّ است و شـمـا را هـدایـت بـدان راه مى کند . و احتمال دارد به کسر عین ، ( عِلْمُکُم ) باشد یعنى صاحب و دارنده دانش شما . و انتظار فرج از زیر گامها ، کنایه از نزدیک بودن آن و امکان دسترسى به آن اسـت ؛ چه آنکه آن چیزى که زیر پاى انسان است نزدیکترین چیزها به انسان مى باشد و با بـرداشـتـن گـام از روى آن مـى تـوان بـه آن دسـت یـافـت ( ر . ک . مـرآة العـقـول ، ج 4 ، ص 56 ) . در مـعـنـاى روایت احتمالهاى دیگرى نیز داده شده است . براى آگاهى بیشتر به منبع یاد شده رجوع کنید .

روز عرفه هنگام خواندن دعای عرفه ما رو هم دعا بفرمایید

 و اعیاد قربان و غدیر خم را هم به همه عزیزان تبریک عرض میکنم

اینم یه عیدی تقدیم شما از سیده برای محبین اهل بیت
 هم میتونی گوش کنید هم سیو کنید ذخیره امیدوارم که بتونید
 و مشکلی نباشه در شنیدن مولودی که از مداح عرب زبان مله باسم الکربلایی

علی عالی على کل عالی listen

download

علیٌ یاعالی listen download

hspace=0
 
خطبة الرسول ص جدید

خطبة الرسول صلى الله علیه وآله بعد حجة الوداع بصوت المیرزا حسین کاظم


[للاستماع] [للتحمیل]

دعاى حضرت صادق علیه السلام از روز اوّل تا عصر روز عرفه

 از روز اوّل تا عصر روز عرفه در عقب نماز صبح و پیش از مغرب بخواند این دعا را که شیخ و سید از حضرت صادق علیه السلام روایت کرده اند

اَللّهُمَّ هذِهِ الاْیّامُ الَّتى فَضَّلْتَها عَلَى

 خدایا این روزهائى است که برترى

الاْیّامِ وَشَرَّفْتَها [وَ] قَدْ بَلَّغْتَنیها بِمَنِّکَ وَرَحْمَتِکَ فَاَنْزِلْ عَلَیْنا مِنْ
و شرافتش دادى بر سایر روزها و به لطف و رحمتت مرا بدانها رساندى پس

بَرَکاتِکَ وَاَوْسِعْ عَلَیْنا فیها مِنْ نَعْمآئِکَ اَللّهُمَّ اِنّى اَسْئَلُکَ اَنْ
برکات خودت را بر ما فرو بار و از نعمتهاى خود در این روزها بر ما وسعت ده خدایا من از تو خواهم که

تُصَلِّىَ عَلى مُحَمَّدٍ وَ الَ مُحَمَّدٍ وَاَنْ تَهْدِیَنا فیها لِسَبیلِ الْهُدى
درود فرستى بر محمد و آل محمد و نیز خواهم که ما را در این روزها به راه هدایت

وَالْعَفافِ وَالْغِنى وَالْعَمَلِ فیها بِما تُحِبُّ وَتَرْضى اَللّهُمَّ اِنّى
وپاکدامنى و بى نیازى راهنمائى فرمائى و موفقمان دارى به انجام آنچه دوست دارى و موجب خوشنودى تواست خدایا ازتو

اَسْئَلُکَ یا مَوْضِعَ کُلِّ شَکْوى وَیا سامِعَ کُلِّ نَجْوى وَیا شاهِدَ کُلِّ
خواهم اى جایگاه هر شکایت و اى شنواى هر سخن سِرّى و راز و اى حاضر در هر

مَلاٍَ وَیا عالِمَ کُلِّ خَفِیَّةٍ اَنْ تُصَلِّىَ عَلى مُحَمَّدٍ وَ الَ مُحَمَّدٍ وَاَنْ
جمع و اى داناى هر نهان که درود فرستى بر محمد و آل محمد و

تَکْشِفَ عَنّا فیهَا الْبَلاَّءَ وَتَسْتَجیبَ لَن ا فیهَا الدُّع آءَ وَتُقَوِّیَن ا فیه ا
بگشائى در این روزها از ما بلاء و گرفتارى را و مستجاب گردانى در آنها دعاى ما را و نیرو دهى به ما

وَتُعینَنا وَتُوَفِّقَنا فیها لِما تُحِبُّ رَبَّنا وَتَرْضى وَعَلى مَا افْتَرَضْتَ
در این روزها و کمکمان دهى و موفقمان دارى پروردگارا بدانچه دوست دارى و خوشنود گردى و بر آنچه واجب کرده اى

عَلَیْنا مِنْ طاعَتِکَ وَطاعَةِ رَسوُلِکَ وَاَهْلِ وِلایَتِکَ اَللّهُمَّ اِنّى
بر ما از اطاعت خودت و اطاعت پیامبرت و اهل ولایتت خدایا از تو

اَسْئَلُکَ یا اَرْحَمَ الرّاحِمینَ اَنْ تُصَلِّىَ عَلى مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمَّدٍ وَاَنْ
خواهم اى مهربانترین مهربانان که درود فرستى بر محمد و آل محمد و در این

تَهَبَ لَنا فیهَا الرِّضا اِنَّکَ سَمیعُ الدُّعآءِ وَلا تَحْرِمْنا خَیْرَ ما تُنْزِلُ
ایام خوشنودى خویش را به من ببخش که براستى تو شنواى دعائى و محروم مکن ما را از خیرى که در

فیها مِنَ السَّمآءِ وَطَهِّرْنا مِنَ الذُّنوُبِ یا عَلاّمَ الْغُیوُبِ وَاَوْجِبْ لَنا
این روزها از آسمان فرو بارى و پاکمان کن از گناهان اى داناى بر نادیدنیها و واجب گردان در این ایام

فیها دارَ الْخُلوُدِ اَللّهمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمَّدٍ وَلا تَتْرُکْ لَنا

براى ما خانه جاویدان را خدایا درود فرست بر محمد و آل محمد و هیچ گناهى براى ما باقى

فیها ذَنْباً اِلاّ غَفَرْتَهُ وَلا هَمّاً اِلاّ فَرَّجْتَهُ وَلا دَیْناً اِلاّ قَضَیْتَهُ وَلا غائِباً
مگذار جز آنکه بیامرزى و نه اندوهى جز آنکه بگشائى و نه بِدهى جز آنکه بپردازى و نه غائبى

اِلاّ اَدَّیْتَهُ وَلا حاجَةً مِنْ حَوائِجِ الدُّنْیا وَالاَّْخِرَةِ اِلاّ سَهَّلْتَه ا وَیَسَّرْتَه
جز آنکه به ما برسانى و نه حاجتى از حاجات دنیا و آخرت جز آنکه آسان و هموارش گردانى

اِنَّکَ عَلى کُلِّشَىْءٍ قَدیرٌ اَللّهُمَّ یا عالِمَ الْخَفِیّاتِ یا راحِمَ الْعَبَراتِ
که براستى تو بر هر چیز توانائى خدایا اى داناى اسرار پنهان اى رحم کننده بر اشک دیدگان

یا مُجیبَ الدَّعَواتِ یا رَبَّ الاْرَضینَ وَالسَّمواتِ یا مَنْ لا تَتَشابَهُ
اى اجابت کننده دعاها اى پروردگار زمینها و آسمانها اى که

عَلَیْهِ الاْصْواتُ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمَّدٍ وَاجْعَلْنا فیها مِنْ
صداها(ى بیشمار) بر او اشتباه نشود درود فرست بر محمد و آل محمد و قرار ده ما را در این روزها از

عُتَقآئِکَ وَطُلَقآئِکَ مِنَ النّارِ وَالْفائِزینَ بِجَنَّتِکَ وَالنّاجینَ بِرَحْمَتِکَ
آزادشدگان و رهائى یافتگان از آتش و نائل شوندگان به بهشتت و نجات یافتگان بوسیله رحمتت

یااَرْحَمَ الرّاحِمینَ وَصَلَّى اللّهُ عَلى سَیِّدِنا مُحَمَّدٍ وَ الِهِ اَجْمَعینَ
اى مهربانترین مهربانان و درود خدا بر آقاى ما محمد و آلش همگى

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

ــــــــــــــــــ استمعوا و اسئلکم الدعاء ـــــــــــــــــــ

شهادت با قرالعلوم ع تسلیت باد

«تربت باقر»
شیعیان از چیست دلها در غم است
هر کجا بینى عزا و ماتم است
عرشیان را از سر افتاده ست تاج
گوئیا ماتم به عرش اعظم است
مصطفى را در جنان حزنى عجیب
انبیا را سر به زانوى غم است
آسمان در نوحه و سوگ و عزاست
گوئیا محزون تمام عالم است
گوش کن تا بشنوى صوت ملک
نوحه‏ ى عرش الهى این دم است
باقر آل نبى مسموم شد
قامت صادق ازاین ماتم خم است
شیعیان در ماتم آن مقتدا
خون اگر ریزند از چشمان کم است
از جفاهاى هشام بى حیا
اشک غم در دیده ‏هاى آدم است
تربت باقر ز رفعت در بقیع
دردمندان را شفا و مرهم است

هر روز چند آیه قرآن بخوانیم

« براى شنیدن آیه مورد نظر بر روى شماره آیه کلیک کنید و برای مشاهده تفسیر المیزان و نمونه بر روی آیه کلیک کنید »

سوره: سورة البقرة آیات: 286 محل نزول: مدینه

اللّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُواْ یُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّوُرِ وَالَّذِینَ کَفَرُواْ أَوْلِیَآؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِجُونَهُم مِّنَ النُّورِ إِلَى الظُّلُمَاتِ أُوْلَـئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ 257 أَلَمْ تَرَ إِلَى الَّذِی حَآجَّ إِبْرَاهِیمَ فِی رِبِّهِ أَنْ آتَاهُ اللّهُ الْمُلْکَ إِذْ قَالَ إِبْرَاهِیمُ رَبِّیَ الَّذِی یُحْیِـی وَیُمِیتُ قَالَ أَنَا أُحْیِـی وَأُمِیتُ قَالَ إِبْرَاهِیمُ فَإِنَّ اللّهَ یَأْتِی بِالشَّمْسِ مِنَ الْمَشْرِقِ فَأْتِ بِهَا مِنَ الْمَغْرِبِ فَبُهِتَ الَّذِی کَفَرَ وَاللّهُ لاَ یَهْدِی الْقَوْمَ الظَّالِمِینَ 258 أَوْ کَالَّذِی مَرَّ عَلَى قَرْیَةٍ وَهِیَ خَاوِیَةٌ عَلَى عُرُوشِهَا قَالَ أَنَّىَ یُحْیِـی هَـَذِهِ اللّهُ بَعْدَ مَوْتِهَا فَأَمَاتَهُ اللّهُ مِئَةَ عَامٍ ثُمَّ بَعَثَهُ قَالَ کَمْ لَبِثْتَ قَالَ لَبِثْتُ یَوْمًا أَوْ بَعْضَ یَوْمٍ قَالَ بَل لَّبِثْتَ مِئَةَ عَامٍ فَانظُرْ إِلَى طَعَامِکَ وَشَرَابِکَ لَمْ یَتَسَنَّهْ وَانظُرْ إِلَى حِمَارِکَ وَلِنَجْعَلَکَ آیَةً لِّلنَّاسِ وَانظُرْ إِلَى العِظَامِ کَیْفَ نُنشِزُهَا ثُمَّ نَکْسُوهَا لَحْمًا فَلَمَّا تَبَیَّنَ لَهُ قَالَ أَعْلَمُ أَنَّ اللّهَ عَلَى کُلِّ شَیْءٍ قَدِیرٌ 259

 

ترجمه فارسی مکارم

خداوند، ولى و سرپرست کسانى است که ایمان آورده‏اند; آنها را از ظلمتها،به سوى نور بیرون مى‏برد (اما) کسانى که کافر شدند، اولیاى آنها طاغوتها هستند; که آنها را از نور، به سوى ظلمتها بیرون مى‏برند; آنها اهل آتشند و همیشه در آن خواهند ماند «257» آیا ندیدى (و آگاهى ندارى از) کسى ( نمرود) که با ابراهیم در باره پروردگارش محاجه و گفتگو کرد؟ زیرا خداوند به او حکومت داده بود; (و بر اثر کمى ظرفیت، از باده غرور سرمست شده بود;) هنگامى که ابراهیم گفت: «خداى من آن کسى است که زنده مى‏کند و مى‏میراند» او گفت: س‏خ‏للّهمن نیز زنده مى‏کنم و مى‏میرانم!» (و براى اثبات این کار و مشتبه‏ساختن بر مردم دستور داد دو زندانى را حاضر کردند، فرمان آزادى یکى و قتل دیگرى را داد) ابراهیم گفت: س‏خ‏للّهخداوند، خورشید را از افق مشرق مى‏آورد; (اگر راست مى‏گویى که حاکم بر جهان هستى تویى،) خورشید را از مغرب بیاور!» (در اینجا) آن مرد کافر، مبهوت و وامانده شد و خداوند، قوم ستمگر را هدایت نمى‏کند «258» یا همانند کسى که از کنار یک آبادى (ویران شده) عبور کرد، در حالى که دیوارهاى آن، به روى سقفها فرو ریخته بود، (و اجساد و استخوانهاى اهل آن، در هر سو پراکنده بود; او با خود) گفت: «چگونه خدا اینها را پس از مرگ، زنده مى‏کند؟!» (در این هنگام،) خدا او را یکصد سال میراند; سپس زنده کرد; و به او گفت: «چه‏قدر درنگ کردى؟» گفت: «یک روز; یا بخشى از یک روز» فرمود: «نه، بلکه یکصد سال درنگ کردى! نگاه کن به غذا و نوشیدنى خود (که همراه داشتى، با گذشت سالها) هیچ‏گونه تغییر نیافته است! (خدایى که یک چنین مواد فاسدشدنى را در طول این مدت، حفظ کرده، بر همه چیز قادر است!) ولى به الاغ خود نگاه کن (که چگونه از هم متلاشى شده! این زنده شدن تو پس از مرگ، هم براى اطمینان خاطر توست، و هم) براى اینکه تو را نشانه‏اى براى مردم (در مورد معاد) قرار دهیم (اکنون) به استخوانها(ى مرکب سوارى خود نگاه کن که چگونه آنها را برداشته، به هم پیوند مى‏دهیم، و گوشت بر آن مى‏پوشانیم!» هنگامى که (این حقایق) بر او آشکار شد، گفت: «مى‏دانم خدا بر هر کارى توانا است‏» «259»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید

 


توضیح:
هر روز می خواهیم یک صفحه از قرآن را با هم بخوانیم (به همراه معنی آن. هر روز چند دقیقه وقت می ذاریم، بعد از یه مدت می بینیم کل قرآن را ختم کرده ایم، به همین راحتی.
فرمایش امام صادق (علیه السلام) هم که یادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بیائیم فعلا حداقل با یک صفحه در روز شروع کنیم!

نظرات 42 + ارسال نظر
علی رضا شنبه 2 دی‌ماه سال 1385 ساعت 07:23 ب.ظ http://dorr.ir

سلام
ممنون از معرفی سایت مذکور.

به سایت dorr.ir هم یه سر بزنین اون هم بد نیس ، البته فعلا حدیثه اما بزودی قرآن هم اضافه میشه.
مسئولین سایتها و وبلاگها میتونن کنار سایتشون اضافه کنن سایرین هم میتونن با ایمیل بصورت روزانه حدیث و ... رو دریافت کنن.

شهرام یکشنبه 3 دی‌ماه سال 1385 ساعت 03:49 ق.ظ http://www.entezarefaraj313.mihanblog.com/

سلام پیشاپیش شهادت امام محمد باقر رابه شما تسلیت میگم التماس دعا

اردشیر یکشنبه 3 دی‌ماه سال 1385 ساعت 09:40 ق.ظ http://ardeshiri.blogfa.com

سلام !
عجب طرح دل انگیزی !
سعادتی باشد هر روز می آیم .

موسسه حواریون حضرت حجت یکشنبه 3 دی‌ماه سال 1385 ساعت 04:51 ب.ظ http://www.zolal-e-marefat.blogfa.com

أللَّهُمَّ کُن لِوَلیِکَ ألحُجَّةِإبنِ الحَسَن صَلَواتُکَ عَلَیهِ وَعَلی آبَائِهِ فِی هَذِهِ السَّاعَة وَ فِی کُلِّ سَاعَة وَلِیَّاً وَ حَافِظَاًً وقَائِداً وَ نَاصِراً و دَلیلاً وَ عَیناً حَتّی تُسکِنَهُ أَرضَکَ طَوعاً وَ تُمَتِّعَهُ فیهَا طَویلاً
--------------------------------
یا رَبَّ الاربابِ وَ یا مَلِکَ المُلوکِ و یا سَیِّدَ السّاداتِ و یا جََبّارَالجَبابِرَةِ و یا الهِ الالهةِ صَلِّ علی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّل فَرَجَهُم

موسس یکشنبه 3 دی‌ماه سال 1385 ساعت 04:54 ب.ظ

أللَّهُمَّ کُن لِوَلیِکَ ألحُجَّةِإبنِ الحَسَن صَلَواتُکَ عَلَیهِ وَعَلی آبَائِهِ فِی هَذِهِ السَّاعَة وَ فِی کُلِّ سَاعَة وَلِیَّاً وَ حَافِظَاًً وقَائِداً وَ نَاصِراً و دَلیلاً وَ عَیناً حَتّی تُسکِنَهُ أَرضَکَ طَوعاً وَ تُمَتِّعَهُ فیهَا طَویلاً
--------------------------------
یا رَبَّ الاربابِ وَ یا مَلِکَ المُلوکِ و یا سَیِّدَ السّاداتِ و یا جََبّارَالجَبابِرَةِ و یا الهِ الالهةِ صَلِّ علی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّل فَرَجَهُم

موسسه حواریون حضرت حجت یکشنبه 3 دی‌ماه سال 1385 ساعت 04:55 ب.ظ http://www.zolal-e-marefat.blogfa.com

أللَّهُمَّ کُن لِوَلیِکَ ألحُجَّةِإبنِ الحَسَن صَلَواتُکَ عَلَیهِ وَعَلی آبَائِهِ فِی هَذِهِ السَّاعَة وَ فِی کُلِّ سَاعَة وَلِیَّاً وَ حَافِظَاًً وقَائِداً وَ نَاصِراً و دَلیلاً وَ عَیناً حَتّی تُسکِنَهُ أَرضَکَ طَوعاً وَ تُمَتِّعَهُ فیهَا طَویلاً
--------------------------------
یا رَبَّ الاربابِ وَ یا مَلِکَ المُلوکِ و یا سَیِّدَ السّاداتِ و یا جََبّارَالجَبابِرَةِ و یا الهِ الالهةِ صَلِّ علی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّل فَرَجَهُم

حاج حمید سه‌شنبه 5 دی‌ماه سال 1385 ساعت 04:02 ق.ظ http://hajhamid.com

با سلام و عرض ادب خدمت خواهر بزرگوارم سیده زینب
خدای را شاکرم که بر این حقیر منت نهاد تا در ایام بسیار معنوی و آسمانی (عرفه) در سرزمین عشق (کربلا) مهمان سلطان عشق باشم . به همین مناسبت خدمت رسیدم تا ضمن خداحافظی ، از شما طلب حلالیت نمایم. چنانچه در این مدت قصور یا کوتاهی از این برادرتان دیدید به بزرگواری خود عفو بفرمائید . انشالله اگه لایق باشم نائب الزیاره خواهم بود . و در آنجا قنوت نیاز به درگاه آسمانی ارباب عشق بلند خواهم کرد و عاجزانه طلب خواهم کرد که زیارت سلطان عشق نصیب شما بشه .

مستدام باشید

یا علی مدد . التماس دعا

منتظران ظهور چهارشنبه 6 دی‌ماه سال 1385 ساعت 12:27 ب.ظ http://www.moolaali.blogfa.com

بسم رب المهدی

سلام علیکم

شهادت امام محمد باقر (ع) را به شما تسلیت عرض مینمایم

موفق باشین

امیدوارم همیشه سلامت باشید

التماس دعا

یا مولا علی

اللهم عجل لولیک الفرج

به نام خدا
اللهم صل علی فاطمت و ابیها
سلام و خسته نباشید:
شهادت حضرت امام محمد باقر (ع) را تسلیت می گوئیم. از حضور گرم و صمیمیتان ممنونیم. خیلی شعر زیبایی بود راستش حیفمان آمد و بدون اجازه اون تو وبلاگمان گذاشتیم. ما را حلال می کنید یا نه؟ منتظر جوابیم.....
التماس دعا
خادمان هیئت تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل (ع)

علیرضا صدوقی پنج‌شنبه 7 دی‌ماه سال 1385 ساعت 11:15 ق.ظ http://y-fatemeh.blogfa.com

سلام
شهادت امام محمد باقر را تسلیت عرض می کنم.
خواهش می کنم مطالب مال خودتونه خوشحالم مورد استفاده دوستان واقع بشه.
پیشاپیش این اعیاد رو تبریک می گم مخصوصا به سادات که یه خویشاوندی هم دارند با این عزیزان.

خیلی التماس دعا دارم..

سیدمحسن علوی پنج‌شنبه 7 دی‌ماه سال 1385 ساعت 04:52 ب.ظ http://sayyedmohsenalavi.blogfa.com

عرض سلام و احترام دارم محضر شما
شهادت حضرت باقر العلوم امام مظلوم علیه السلام را خدمتتان تسلیت عرض میکنم .

وبلاگ بسیار جالب با مضامین عالی و پرمحتوا است .

خسته نباشید . بسیار فعالید . متشکرم از اینکه اینجا را هم به بنده معرفی فرمودید .

موفق باشید .

علی جمعه 8 دی‌ماه سال 1385 ساعت 03:34 ب.ظ

سلام
من با دیدن این وبلاگ شوکه شدم.....خیلی عالی بود
فکر نمیکردم تو دنیای اینترنت کارای اینجوریم باشه
مرا هم دعا بفرمایید چرا که تو شرایط بحرانی روحی هستم
یقینا میتونین کمکم کنین
ممنونم موفق باشید

سید شنبه 9 دی‌ماه سال 1385 ساعت 12:30 ق.ظ http://labgazeh.parsiblog.com

سلام...

اول بگویم از این که این کامنت را برای همه ی دوستانم می نویسم گلایه نکنید..
باز هم می آیم که برایتان کامنت ویژه بگذارم

مدتی بود که توفیق یاری نمی کرد خدمتتان برسیم .. گرفتاری ها خودشان را بد جوری بر انسان و برنامه هایش تحمیل می کنند
به هر حال ببخشید که پای لنگی و درنگی ز شما دورم داشت ..

اما .. خبر اینکه
بالاخره خانه ی قدیممان را در پارسی بلاگ بازسازی کردم و به آنجا منتقل شدم
خوشحال می شوم میزبان حضورتان باشم در سرزمین پارسی بلاگ


اشلون الاحوال بنت عمی العزیزه
اجینا یمکم بس ما صار انشوفکم

محمدعلی(ایران اسلام) دوشنبه 11 دی‌ماه سال 1385 ساعت 06:45 ب.ظ http://iranislam.parsiblog.com

سلام
میگم شما ماشاءالله توی یک پست برای یکسال مطلب مینویسی!!
سوغاتیتون رو گرفتید؟؟
حالا این هم سوغاتی جدید.
یا علی
دخل و خرجت با هم جوره؟

اکبر سه‌شنبه 12 دی‌ماه سال 1385 ساعت 01:09 ب.ظ http://ostad-samadi.blogfa.com

با سلام

با خاطره ای از ...

بروزم...[گل]

****** روایت حضور ******

روزی در منزل حضرت استاد (دام عزه) مشرف بودم ? سخن از قرآن به میان آوردند که قرآن عهد الله استحضرت استاد (دام عزه) در ادامه فرمودند : روزی درب منزل را زدند ? در بازکردم دیدم جوانی است ? گفت : حاج آقا دستوالعملی بفرمائیدگفتم : اولا انسان قرآنی باش و ثانیا استقامت داشته باشگفت : بازم بفرمائیدگفتم : تو برو همان اول را انجام بده !!

یا مهدی فاطمه ادرکنی
[گل][لبخند][گل][لبخند]

سبکبال سه‌شنبه 12 دی‌ماه سال 1385 ساعت 11:42 ب.ظ http://www.rasanic.com

سلام علیکم . بدینوسیله از جنابعالی دعوت میشود تا در اردوی قم - جمکران که توسط هیئت محبان الرضا ع برگزار میگردد شرکت نمایید . زمان پنجشنبه ۲۸ دیماه ۸۵ . برای مشاهده اطلاعات بیشتر به آدرس http://www.rasanic.com مراجعه نمایید. التماس دعا /

سید روح الله چهارشنبه 13 دی‌ماه سال 1385 ساعت 12:36 ق.ظ http://divaneganehosein.mihanblog.com

با سلام خدمت شما دوست گرامی
دیگه به ما سر نمیزنید
نکنه از ما ناراحتید
عاشورایی باشید
یا علی مدد

سیده شکوفه بهار چهارشنبه 13 دی‌ماه سال 1385 ساعت 01:16 ب.ظ http://as

از این زیارت امام زمان علیه السلام مصائب حضرت سید الشهداء علیه السلام را در قالب متن زیارت ذکر نموده و در قسمتی از همین زیارت است که امام زمان می فرمایند : یا جدا اگر روزگار مرا به تاخیر انداخت و در کربلا نبودم که تو را یاری کنم ، اکنون به جای اشک خون از دیدگانم جاری می کنم و هر صبح و شام برای ناله سر می دهم

میر علی چهارشنبه 13 دی‌ماه سال 1385 ساعت 02:28 ب.ظ http://tavaf.persianblog.com

سلام
سر زدم به وبلاگ طواف سابقم در پارسی بلاگ
و
اومدم خبر بدم که وبلاگ تازه طواف در کجا هست
یا محمد و یا علی

احسان چهارشنبه 13 دی‌ماه سال 1385 ساعت 03:53 ب.ظ http://www.fatemion-bonab.blogfa.com

(((((((((بزرگترین لینک باکس مذهبی ایران ))))))))
سلام دوست عزیزم یه پیشنهاد دارم ما با دوستان می خواهیم بزرگترین لینکدونی یا همون لینک باکس مذهبی واسلامی رو ایجاد کنیم تا هم آمار وبلاگ های مذهبی را بالا ببریم وهم زمینه ظهور آقا را فراهم کنیم حالا دوست عزیز اگه زحمت نباشه به تمام دوستایی که می شناسی ومی دونی وبلاگ مذهبی دارن نظر بده وبگو که لینک شون رو به وبلاگ من بدهند و خودت هم این کار را بکن تا با سرعت بیشتری این کار انجام شود وبعد کد لینک باکس که در وبلاگ من هست را در قسمت ویرایش قالبتان کپی کنید لطفا برای سرعت بخشیدن به این کار به دوستان هم بگویید خداوند اجرتان دهد التماس دعا ویا علی. منتظرم

بچه های مسجد پنج‌شنبه 14 دی‌ماه سال 1385 ساعت 12:26 ب.ظ http://masged-emam-alkhomei.blogfa.com/

سلام علیکم

در ابتدای حمله عراق با ایران ، یادم هست که هنوز تهران این واقعیت را قبول نکرده بود و بنی صدر همه چیز را بر وفق مراد میدانست . در همان روزها آیت الله جزایری خدمت امام (ره) رسیدند و گزارش کاملی از وضعیت خوزستان به امام ارائه کردند . امام از این گزارش خیلی خوشحال شدند طوری که بعد از آن ، هر کس میخواست در مورد خوزستان با امام بحث کن ، می فرمودند : (( بروید با آیت الله جزایری صحبت کنید ))
حجت الاسلام و المسلمین شیخ جلال جابریان

موفق باشین
التماس دعا

سیاوش پنج‌شنبه 14 دی‌ماه سال 1385 ساعت 04:22 ب.ظ http://www.entezaresobh.blogfa.com

سلام بزرگوار

وبلاگ بسیار پرباری دارید.

استفاده میکنیم انشا الله

عید غدیر رو هم به شما تبریک میگم.

خوشحال میشم به انتظار صبح بیای.


علی علی

سید جمعه 15 دی‌ماه سال 1385 ساعت 03:26 ب.ظ http://labgazeh.parsiblog.com

سلام
مرحبا بنت عمی العزیزه
کیف الاحوال ؟
مشتاقین
مرحبا بهذی الهمه .. الله یگویچ
مبروک هذی الاعیاد المبارکه
لا تنسینی من الدعا فی هذی الایام الحلوه

محمدعلی(ایران اسلام) جمعه 15 دی‌ماه سال 1385 ساعت 05:49 ب.ظ http://iranislam.parsiblog.com

سلام
به روز نمیکنید؟؟
میلاد امام هادی بر شما مبارک
به روزم
لا یَنَالُ عَهْدِى الظلِمِینَ

عشق خدا شنبه 16 دی‌ماه سال 1385 ساعت 11:21 ق.ظ

سلام
بسیار زیبا
خیلی فراوان التماس دعا

منتظران ظهور شنبه 16 دی‌ماه سال 1385 ساعت 01:14 ب.ظ http://www.moolaali.blogfa.com

سلام سیده

موفق باشید

این وبلاگتون را لینک کردم

یا علی

بیقرار ظهور یکشنبه 17 دی‌ماه سال 1385 ساعت 01:51 ق.ظ http://bigharar.ir

دوست گرامی
از محبت شما سپاسگزاریم
کارتان زیباست جزاک الله خیرا
کار برای رضای خدای جاودانه است چه کوچک چه بزرگ
بویژه اگر هدف قرب به خدا آنهم از باب الله وجود اهل بیت (ع) باشد
خرسند خواهیم شد در جمع دوستان و پیوند های سبزتان باشیم
برایتان روز هایی پر ثمر آرزو داریم
التماس دعا

عبدالله یکشنبه 17 دی‌ماه سال 1385 ساعت 03:20 ق.ظ http://abdx313.blogfa.com

سلام
من یه عیدی گرفتم. گفتم شما رو هم در اون شریک کنم.

اکبر یکشنبه 17 دی‌ماه سال 1385 ساعت 03:17 ب.ظ http://ostad-samadi.blogfa.com

با سلام

عید سعید غدیر خم بر تمام عاشقان و محبین حضرت تهنیت...[گل]

با مطلبی بسیار جالب بروزم یک عیدی بزرگ دارم برای شیعیان [چشمک]

در زمان آیت الله العظمی بروجردی (ره) از بزرگان اهل سنت عربستان نامه ای به دست ایشان رسید مبنی بر گفتن به شهادت در اذان به ولایت امیر المومنین(علیه السلام) که چرا شیعیان بدعت گذاری کرده اند، ایشان هم نامه را به علامه شعرانی استاد معظم علامه حسن زاده آملی داده و فرمودند شما جواب دهید.
ولایت علی بن ابیطالب حصنی فمن دخل حصنی امن من عذابی[گل][گل][گل

مجله اینترنتی آذربایجان یکشنبه 17 دی‌ماه سال 1385 ساعت 04:55 ب.ظ http://ictsogolitappeh.mihanblog.com

با سلام و عرض خسته نباشید
از مطالب وبلاگتون دیدن کردم
مطالب قشنگ و بدرد بخوری بود
مجله ی اینترنتی آذربایجان عید غدیر خم ,عید امامت را به شما تبریک و تهنیت عرض میکند
یه سری هم به مطالب ما بزنید
هر روز با مطالب بروز و تازه آپ میشه
منتظریم
موفق و موئد و دریادل باشید
یا علی

شهرام دوشنبه 18 دی‌ماه سال 1385 ساعت 01:30 ق.ظ

الحمدالله الذی جعلنا من المتمسکین بولایه علی ابن ابی طالب (ع)

سید محسن علوی دوشنبه 18 دی‌ماه سال 1385 ساعت 03:39 ق.ظ http://ayyedmohsenalavi.blogfa.com

به روز هیجده ذیحجه عالم نورباران شد *** نزول رحمت یزدان برای دوستداران شد
پیمبر آمده از حج، همان حجی که بود آخر *** به همراه پیمبر بود هزاران حاجی دیگر
بیامد پیک حق جبریل که بلغ یا رسول الله * بده بر مسلمین مژده علی باشد ولی الله
پیامبر رفت بر آنجا علی هم همتراز او **درون سینه رازی داشت علی بود سر و راز او

پس از حمد خدا فرمود ای مردم پیام آمد
امام آمد و نعمتهای حق با او تمام آمد
من هستم شهر علم و این علی باب است بر این شهر
به غیر از سینه حیدر ندارم من دری دیگر
علی بن ابیطالب امام راستگویان است
کسی که نیست با او بی شک از اعوان شیطان است
هر آن کس بغض او دارد بوَد مبغوض عندالله
مخالف با علی باشد بلاشک از عدوِّ الله
خدایا هر که یار حیدر است او را نما یاری
و هر کس دشمنش باشد نما از او تو بیزاری
خدایا یاوری فرما که ما یار علی باشیم***همه در خدمت فرزند بیدار علی باشیم
همه گردیم پاک از جمله اعمال شیطانی***شود پایان غیبت آید آن سردار روحانی
قسمتی از دیوان شعر سید بهاء الدین انوار جزایری

با عرض سلام
عید ولایت ، عید الله اکبر عید غدیر را خدمت شما تبریک عرض میکنم .انشالله با ظهور فرزند عزیزش امام زمان روحی فداه این عید بزرگ را برگزار کنیم .

از مداحی زیبا و مطالب ارزنده تان خیلی استفاده کردم . متشکرم .
موفق باشید .

یاس نبی دوشنبه 18 دی‌ماه سال 1385 ساعت 12:36 ب.ظ http://www.92169216.blogfa.com

پایی که نیست همره مولا شکسته باد
دستی که نیست یاور آن شاه بسته باد

تکمیل دین از او شد و نعمت از او تمام
عیدغدیر بر همه یارب خجسته باد

سلام علیکم

از حسن نظر حضرتعالی ممنونم

دورود برشما
عید غدیر بر شما مبارک]
سلام علی قائم المنتظر
التماس دعا
سلام خدابریاس نبی[گل][گل][گل]

آریا دوشنبه 18 دی‌ماه سال 1385 ساعت 02:05 ب.ظ http://www.ariapesarekoohestan.blogfa.com

ساده است نوازش سگی ولگرد شاهد آن بودن که چگونه زیر غلتکی می‌رود
و گفتن که سگ من نبود ساده است ستایش گلی چیدنش و از یاد بردن که گلدان را آب باید داد
ساده است بهره‌جویی از انسانی دوست داشتنش بی احساس عشقی او را به خود وانهادن و گفتنکه دیگر نمی شناسمش.
ساده است لغزشهای خود را شناختن با دیگران زیستن، به حساب ایشان و گفتن که من این‌چنینم…
ساده است که چگونه می‌زی باری، زیستن سخت ساده است
و پیچیده نیز هم.

پسر کوهستان اپ شد
بیا منتظرتم

سلام

طه دوشنبه 18 دی‌ماه سال 1385 ساعت 07:56 ب.ظ

سلام دختر عمو
این عید سعید رو من هم خدمت شما تبریک میگم
در ضمن هر چی که دوست دارین بردارین
باعث خوشحالی من هم هست

م.م سه‌شنبه 19 دی‌ماه سال 1385 ساعت 03:29 ق.ظ http://www.mazhabi-ir.blogfa.com

سلام علیکم...

بنده اولین بارهست که به وبلاگ شماسرمیزنم و واقعاهم خوشحالم چون وبلاگتون واقعازیباست ویک فضای کاملامعنوی داره خیلی خوشحال میشم به بنده حقیرهم سربزنید.

موفق باشید.

درپناه حق یاعلی مدد.

موسسه حواریون حضرت حجت سه‌شنبه 19 دی‌ماه سال 1385 ساعت 10:22 ق.ظ http://www.zolal-e-marefat.blogfa.com

ای مردم! خداوند دین شما را با امامت او کامل نموده، پس هر کس اقتدا نکند به او و به کسانی که جانشین او از فرزندان من و از نسل او هستند تا روز قیامت و روز رفتن به پیشگاه خداوند عزوجل، چنین کسانی اعمالش در دنیا وآخرت از بین رفته و در آتش دائمی خواهند بود. عذاب از آنان تخفیف نمی یابد و به آنها مهلت داده نمی شود.

عید ولایت بر شما مبارک .
اللهم عجل لولیک الفرج
یا علی

کبوتر حرم چهارشنبه 20 دی‌ماه سال 1385 ساعت 08:54 ق.ظ http://kabutareharam.parsiblog.com

با سلام و احترام

ببخشید یکم دیر شد ولی ...

عید سعید غدیر خم را به شما و همه عاشقان تبریک عرض می کنم

الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین به ولایت مولا امیر المومنین و اولادهالمعصومین
(علیه السلام )

و همچنین در گذشت حسن نظری را به شما و همه عزیزان تسلیت عرض می کنم
التماس دعا
http://www.parsiblog.com/FirendsAlbum/kabutareharam/8888.jpg
یا علی
خدانگهدار

سید محمد چهارشنبه 20 دی‌ماه سال 1385 ساعت 02:22 ب.ظ http://abolfazli.blogfa.com/

دل را ز علی اگر بگیرم چه کنم؟

بی یاد علی اگر بمیرم چه کنم؟

فردا که کسی را به کسی کاری نیست

دامان علی اگر نگیرم چه کنم؟

عید بر شما مبارک
یا حق

محبان آقا پنج‌شنبه 21 دی‌ماه سال 1385 ساعت 03:47 ب.ظ http://www.moolaali.blogfa.com

بسم رب المهدی


اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ
صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ
وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً

سلام علیکم

دعا برای سلامتی و تعجیل در امر فرج و ظهور آقا و سرورمان حضرت اباصالح‌المهدی"روحی‌وارواح‌للعالمین‌لتراب‌مقدمه‌فداء" و طول عمر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای ،فراموشتون نشه

التماس دعا یا علی مدد

مهندس۲ چهارشنبه 18 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 04:51 ب.ظ http://ashourablog.blogfa.com

یا رب الحسین (علیه السلام)

عاشورائی ان شاءالله کربلائی!

وبلاگت ثبت شده ، لطفا" یه سری به انجمن بزن و ...

منتظریم!

ب.ا یکشنبه 20 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 04:22 ب.ظ

با سلام دختری هستم 25 ساله و از شما یک خواهش و تقاضای یک کمک دارم.
تقاضای کمک من مالی نیست بلکه یک حمایت است.
من حدود یک سال است که ازدواج کرده ام و با اینکه خانواده های ما خیلی مخالف بوده اند ولی ما چون همدیگر را خیلی دوست داشتیم ازدواج کردیم. الن شوهر من حدود 6-7 ماه است وارد یکی از این شرکت های نت ورک شده است و تا الان حدود 7 میلیون تومان پول بهشون داده . دفتر اصلی این شرکت در دبی است و این شرکت به تازگی از شوهر من درخواست کرده که باید به دبی بروند برای ثبت اسمشان ولی باید مجرد باشند یا باید زنشان را طلاق بدهند یا باید 3 میلیون تومان پول بدهند تا براشون شناسنامه جعلی صادر بکنند. به هر جا اداره آگاهی. نیروی انتظامی. پلیس 110 رفتم گفتند به ما مربوط نیست. خانواده هامون گفتم گفتند مربوط نیست. خواستم از شوهر شکایت کنم گفت اگر می خواهی باش نمی خواهی طلاقت رو بگیر و برو. خاستم طلاق بگیرم پدرم می گوید دیگر حق برگشتن به این خونه رو نداری. می خوام بدونم پس به کی مربوطه. خواهش می کنم اگه می شه کمکم کنید تا بتونیم این شرکت رو کشف و منحلش کنیم. تورو خدا کمک کنید تا بشود جلو از دست رفتن و از هم پاشیده شدن چند خانواده رو بگیرید. تا اونجا که شوهرم می گوید چند تا از افرادی مه متاهل هستند دارند طلاق می گیرند. تورو خدا کمک کنید. اگر خواستید برای من ایمیل بفرستید تا من شماره ای از شما بدهم. ولی بخداوندی خدا اگه کمک کنید جای دوری نمی ره. به چند خانواده کمک کردید و مارا از شر این شرکت که قطعا غیر قانونی کار می کند و از شر آدمهای کلاهبردار این شرکت نجات می دهید . بخدا من حاضرم شوهر خودم چند وقتی آب خنک بخوره تا آدم بشه. خواهش می کنم. منو به حساب خواهر کوچیکتون بدونید و زندگیمو نجات بدهید. منتظر ایمیلتونم. امیدم تنهات به شماست.

ممنون.
با تشکر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد