«•´`•.(*•.¸(`•.¸بــنــت الــزهــــــراء ¸.•´)¸.•*).•´`•»

الهی لا تعذبنی فانی مقر بالذی قد کان منی.فما لی حیله الا رجائی.لعفوک ان عفوت و حسن ظنی.وکم من زله لی فی الخطایا.وانت علی ذو فضل

«•´`•.(*•.¸(`•.¸بــنــت الــزهــــــراء ¸.•´)¸.•*).•´`•»

الهی لا تعذبنی فانی مقر بالذی قد کان منی.فما لی حیله الا رجائی.لعفوک ان عفوت و حسن ظنی.وکم من زله لی فی الخطایا.وانت علی ذو فضل

: وداع با ماه مبارک رمضان و عید فطر وماه شوال :

زهــــــــرا زهــــــــرا لک یا حیدر

انا اعطیناک الکوثر.یا زهـــــــرا یا جدتی ادرکینا

فهرست مناسبتهای ماه شوال

 

 

1 شوال  عید سعید فطر .

 1 شوال  هلاکت قوم عاد.

 3 شوال  قتل مستعین عباسی

 5 شوال  حرکت حضرت علی(ع) به سوی صفین

 5 شوال  ورود مسلم بن عقیل(ع) به کوفه :در روز 5 شوال،سنه 60،حضرت مسلم بن عقیل(علیه السلام)وارد کوفه شد

 6 شوال  وقوع غزوه حنین

۶شوال:« بَردِس» شاعرو محدّث عرب درگذشت. آثاری بصورت خطی باقی است که «اَلاَعلامُ فی وَفیات الاعلام و بقیةُ الاَریب فی اِختصارالتَّهذیب» ازآن جمله‎اند. 

7 شوال  وقوع غزوه احد ::«لا فَتَی إلاّ عَلیّ لا سَیفَ إلاّ ذُوالفَقَار.» 

۸شوال: روز تخریب قبور مطهر و منور ائمه بقیع(صلوات الله علیهم اجمعین)، حضرت امام حسن مجتبی(علیه السلام)؛ حضرت امام سجاد(علیه السلام)؛ حضرت امام محمدباقر(علیه السلام)؛ حضرت امام جعفر صادق(علیه السلام) را به پیشگاه مقدس گل سرسبد عالم هستی،  حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) و تمامی  محبان آن بزرگواران، تسلیت و عرض می نمایم.

 15 شوال  آغاز غزوه قینقاع

۱۵شوال:شهادت حضرت عبدالعظیم حسنی(علیه السلام)تسلیت باد.

۱۵شوال:شهادت حضرت حمزه سید الشهداء(علیه السلام) را به پیشگاه مقدس یوسف زهرا عج و تمامی شیعیان  تعزیت عرض مینمایم.

 15 شوال  هلاکت عبدالملک بن مروان اموی.

 15 شوال  آغاز خلافت ولید بن عبدالملک اموی

 15 شوال  وفات نویسنده `سنن ابی داوود`.

 16 شوال  آغاز غزوه حمراء الاسد

 25 شوال  شهادت امام جعفر صادق(ع) :شهادت مظلومانه و جانسوز ششمین پیشوای شیعیان، قرآن ناطق، حضرت امام جعفرصادق(علیه السلام)تسلیت باد..

 26 شوال  درگذشت محمد بن جریر طبری

 27 شوال  وفات سعد بن عبدالله اشعری قمی

 28 شوال  آغاز خلافت قاهر بالله عباسی

 

 

اللهم عجل لولیک الفرج

اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا

اللهم اهدی جمیع الشباب الی صراط المستقیم

اللهم شافی جمیع المرضی بحق سید الساجدین

اللهم اقضی حوائج المحتاجین برضاتک و مصلحتهم

اللهم ارحمنا برحمتک

یا ذالجلال و الاکرام 

                               یا حیـــــــدر الـــکرار روحی فداک یا مولاااااااااااااای


عید فطر در راه است به همه محبین  گرامی که به بنت الزهرا همیشه لطف دارندوسر میزنند تبریک و شادباش عرض میکنم امیدوارم روزه و طاعات و ادعیه های همگی مورد قبول حضرت حق قرار گرفته باشد و محتاج دعای خیر همه شما محبین اهل بیتم

بیستم ماه مبارک رمضان:حضرت امام حسن (علیه السلام) می فرمایند:
مکارم و فضائل اخلاق ده چیز است:1 ـ راستگویى، 2 ـ راستگویى در وقت سختى و گرفتارى، 3 ـ بخشش به سائل، 4 ـ خوش خُلقى، 5 ـ پاداش در مقابل کارها و ابتکارات، 6 ـ پیوند با خویشان، 7 ـ حمایت از همسایه، 8 ـ حق شناسى درباره دوست و رفیق، 9 ـ میهمان نوازى، 10ـ و در رأس همه اینها شرم و حیاست.

بیست و یکم ماه مبارک رمضان: شهادت امام علی علیه السلام تسلیت باد..

بیست و دوم ماه مبارک:پیامبر اکرم صلی الله علیه واله و سلم:پیوسته گروهى از امّت من بر دروازه‏هاى دمشق و پیرامونش و بیت المقدّس و پیرامون آن مبارزه مى‏کنند و یارى نکردن آنان ، زیانى به آنها نمى‏رساند . آنان تا روز قیامت پشتیبان حقّ‏اند.

کنز العمّال ، ح 35051

بیست و سوم ماه مبارک:

برای شنیدن دعای روز بیست و سوم ماه مبارک رمضان اینجا را کلیک کنید

الّلهُمّ اغسِلنی فیه مِن الذنُوب وَ طَهِّرنی فیه مِن العُیُوب
وَ امتَحِن قلبی فیه بِتَقوَی القلوب یَا مُقیلَ عَثرَةِ المُذنِبین


بیست و چهارم ماه مبارک رمضان:

حضرت امیر المومنین امام علی (علیه السلام) فرمود: پنج موقع را براى دعا و حاجت خواستن غنیمت شمارید: موقع تلاوت قرآن، موقع اذان، موقع بارش باران، موقع جنگ و جهاد ـ فى سبیل اللّه ـ موقع ناراحتى و آه کشیدن مظلوم. در چنین موقعیت ها مانعى براى استجابت دعا نیست. أمالى صدوق : ص 97، بحارالأنوار: ج 90، ص 343، ح 1.


بیست و پنجم ماه مبارک رمضان:

وقوع جنگ نهروان میان سپاهیان امام على (ع) و خوارج

25 رمضان 38 - منافقانى که تحمل حکومت عدل اسلامى امام على (ع) را نداشته و از ابراز و اعلان ناخشنودى خویش نسبت به امام على (ع) بیمناک بودند, با آن حضرت در جنگ هاى جمل و صفین مشارکت نمودند و لیکن پس از نیرنگ هاى معاویه و عمروبن عاص در بالاى نیزه بردن قرآن در گرماگرم جنگ صفین, فرصت مخالفت پیدا کرده و با دست کشیدن از جنگ, امام على (ع) را نیز ناچار به ترک جنگ و پذیرفتن حکمیت نمودند. این گروه که در تاریخ اسلام به نام ((مارقین)) معرفى شدند, پس از جنگ صفین, دائما به دنبال بهانه و فتنه جویى بوده تا اینکه در مقابل امیرالمومنین (ع) ایستاده و با جمع آورى 12/000 نیروى جنگى آماده نبرد شدند. امام على (ع) با پند و اندرز خویش در حدود دو سوم آنها را از جنگ بازداشت, ولیکن لجاجت 4/000 نفر دیگر موجب شعله ور شدن نبرد بین طرفین گردید که در آن نبرد, تنها 9 نفر از مارقین جان سالم به در برده و بقیه به خاک مذلت و هلاکت افتادند.
ـ تولد ابوعبدالله محمد بن عمر بن حسین رازى (معروف به امام فخر رازى), متکلم و فیلسوف شهیر قرن ششم هجرى در رى (544 ق).


بیست و ششم ماه مبارک رمضان:

دعای روز بیست و ششم ماه مبارک رمضان:

ای خدا در این روز سعیم را در راه طاعتت بپذیر وجزای خیر عطا فرما وگناهم را در این روز ببخش و عملم را مقبول وعیبم را مستور گردان, ای بهترین شنوای صدای خلق.

.


بیست و هفتم ماه مبارک رمضان:

دعای روز بیست و هفتم ماه مبارک رمضان:

خداوندا در این روز فضیلت لیلة القدر را نصیب من گردان وتمام امور وکارهای مشکل را آسان کن وعذرهایم را بپذیر ورز وگناهم را محو ونابود ساز ای روف ومهربان در حق صالحان.


بیست و هشتم ماه مبارک رمضان:

الّلهُمَّ وَفِّر حَظّی فیه مِن النَّوافِل
وَ أکرِمنی فیه بإحضَار المَسَائل
وَ قرِّب فیه وَسیلتی إلیک مِن بین الوَسَائل
یَا مَن لایشغَله إلحَاحُ المُلِحّین

                     افضل اعمال در ماه مبارک

پیامبر گرامى اسلام(صلى الله علیه وآله) در جواب سؤال امیرالمؤمنین(علیه السلام) که عرض مى کند. «ما أفضل الاعمال فى هذا الشهر» فرمودند: «یا أباالحسن أفضل الأعمال فى هذا الشهر الورع عن محارم الله عزّوجلّ»، بهترین اعمال در این ماه پارسایى از محرّمات خداست، آنچه را که خداوند تحریم فرموده انسان نسبت به آنها ورع داشته و وارسته باشد.ورع درجاتى دارد:اولین درجه آن که از همه نازلتر است ورع اهل توبه است که انسان از هر معصیتى مى پرهیزد و توبه مى کند و به اطاعت روى مى آورد.
از این بالاتر ورع اهل صلاح است که آنها از مشتبهات نیز مى پرهیزند:
«دَعْ ما یُرِیبُک اِلى ما لایُرِیبُک»; «کارى که مشتبه است و حلال بودن آن روشن نیست را ترک کنید.» غذاى شبهه ناک را نخورده و حرف شبهه ناک نزنند.
گرچه ظاهراً حلال است ولى چون حلیّتش مشکوک است، ترک کن. این ورع صالحین است.درجه بالاتر از آن ورع اهل تقواست. اینان نه تنها از محرمات پرهیز داشته و از مشتبهات نیز اعراض مى کنند بلکه از حلالهایى که انسان را به سوى مشتبه مى کشاند نیز مى پرهیزند. گاهى انسان درباره افراد سخن مى گوید، همین که دید کم کم ممکن است سخن به جایى بکشد که احتمال هتک حیثیت یا غیبت مى دهد، ترک مى کند. یا در مسائل مالى که کم کم ممکن است دستش به مال مشتبه آلوده بشود، ترک مى کند. آن حلالى را که احتمال مى دهد که کم کم پیامد شبهه ناک داشته باشد را ترک مى کند. این ورع اهل تقواست.بالاترین درجه ورع صدیقین است. و آن این که از هر چه غیر خداست وارسته?اند، از هر چه غیر حق است پرهیز مى کنند. اگر قلب جز محبت خدا چیز دیگر را نپذیرفت قلب صدّیق است. در سوره احزاب خداوند فرمود:«مَا جَعَلَ اللهُ لِرَجُل مِنْ قَلْبَیْنِ فِی جَوْفِهِ»قلب یعنى همان لطیفه الهى و همان جان الهى، و انسان بیش از یک قلب ندارد. اگر هر انسانى یک قلب دارد و اگر به ما آموختند که از خداى سبحان مسئلت کنید که در این قلب جز محبت حق چیزى راه پیدا نکند: «وَ قَلْبِی بِحُبِّکَ مُتَیَّماً»، این تربیت، صدیقین است، آنگاه چیزى در قلب غیر از یاد حق نیست و این قلب از هر چه غیر حق است پرهیز کرده و وارسته مى شود


بیست ونهم ماه مبارک رمضان: 

وقوع غزوه حنین

29 رمضان 8 - غزوه حنین در حوالى مکه به وقوع پیوست. پس از آنکه لشکر اسلام به دستور رسول اکرم (ص) مکه را فتح کرد و آن شهر را از دست مشرکان خارج ساخت, گروهى از قبایل اطراف مکه به منظور مقابله با لشکر اسلام متحد شدند. خبر اجتماع این قبایل به رسول خدا (ص) رسید و آن بزرگوار براى درهم شکستن مقاومت مشرکان, سپاهى تجهیز کرد و به سوى حنین حرکت فرمود. در این نبرد ابتدا مسلمین شکست خورده و روى به هزیمت نهادند اما با تدبیر و تلاش رسول اکرم (ص) و یاران وفادارش همچون على (ع), بار دیگر فراریان برگشتند و طى نبردى سهمگین, دشمنان را شکست دادند. بعد از شکست دشمن, غنایم بسیار زیادى نصیب سپاه اسلام شد. پس از این پیروزى, سپاه اسلام براى تعقیب دشمنان به سوى طائف حرکت کرد.

از اعمال شب آخر ماه رمضان , غسل , زیارت امام حسین (ع) و خواندن دعاهای وداع بویژه دعای چهل و پنجم صحیفه سجادیه است.

 

امام حسین‏ علیه السلام:
لِابنِهِ عَلیِّ بنِ الحُسَینِ‏علیه السلام : أى بُنَیَّ! إیّاکَ وظُلمَ مَن لا یَجِدُ عَلَیکَ ناصِراً إلَّا اللَّهَ؛

به پسرش على بن حسین‏علیه السلام فرمود : «اى پسرک من! بپرهیز از این‏که برکسى که جز خداوند در برابر تو یاورى ندارد ، ستم کنى».

الکافى، ج 2، ص 331


سیم ماه مبارک رمضان:  

روزهای رمضانی همه رحمانی است، و شبهایش همه روحانی. از بندگان همه نیایش است و از خدا همه آمرزش؛ از روزه داران همه خواهش است و از پروردگار، همه بخشش؛ تا هر کس چه بخواهد و چگونه بطلبد! بخشایشگرا! امروز بهره ام را از کردارهای مورد پسند خویش بیشتر فرما، و درهای رحمتت را بر من گشاده تر نما.
چه خواسته های فراوانی دارم، و چه دعاهای بیشماری را به محضرت می آورم! چه شود که به من عنایت فرمایی و خواسته هایم را اجابت فرمایی.
دستاویز من برای راز و نیاز به درگاهت بسیار است و وسیله های خواهش من بیشمار، اما این تویی که واسطه مرا نزدیکتر کنی و پاسخگویی به پرسشهای مرا بیشتر.
ای که مردم هر چه پای بفشارند، تو را از آن چه می خواهی، باز نمی دارند.

ماه مبارک و رهایى انسان از اسارت گناهان

حضرت فرمود:
«أیّها النّاس انّ انفسکم مرهونة بأعمالکم ففکّوها باستغفارکم»
مردم شما آزاد نیستید، جانتان در گروِ کارهاى شماست، یعنى این کارهایى که انجام داده اید یک قفسى و طنابى از آنها ساخته اید و دست و بال خود را با آن قفس و طناب بسته اید، پس شما در رهن و گرو هستید.
کسى که بدهکار است گرو مى سپارد، مثلاً خانه و فرش را گرو مى دهد، کسى که از لحاظ عقیده و اخلاق و عمل صالح بدهکار باشد، دیگر با مال قابل گرو نیست، این جا خود شخص را گرو مى گیرند.
نعمتى به ارزش نعمت آزادى بسیار کم است و آزاد، آن انسانى است که على(علیه السلام) فرمود: «و من ترک الشّهوات کان حراً»; «کسى که شهوت?ها را ترک کرد آزاد است.»
فرمود: در این ماه خودتان را آزاد کنید و این فکّ رهن به استغفار و طلب مغفرت است. در قرآن کریم فرمود: «کُلُّ نَفْس بِمَاکَسَبَتْ رَهِینَةٌ إِلاَّ أَصْحَابَ الْیَمِینِ»
آنهایى که با میمنت کار کردند آزادند، آنها که گرفتار شهوت و غضب نبودند آزادند. آن کسى که مى گوید هر چه دلم بخواهد مى گویم و هر چه دلم بخواهد مى کنم و هر جا دلم بخواهد مى روم، معلوم مى شود صاحب این سخن در گروِ شهوت است نه در اختیار عقل. انسان براى این که ببیند آزاد است یا در قفس، ببیند چگونه مى اندیشد.
و انقلاب براى این بود که جز خداى سبحان کسى بر ما مسلط نشود، براى این بود که ما بنده خدا بشویم ولاغیر.
این که گفتند چندین بار در شبانه روز بگویید: «استغفر اللهَ رَبّی و أتوب إلیه» در نماز و در غیر نماز براى خود و دیگران طلب مغفرت کنید براى آن است که این میله هاى فولادین را یکى پس از دیگرى بشکنید و از بین ببرید.

شوال

غزوة الخندق عام 5 هجری ومقتل عمرو بن ود  العامری بید الامام علی (ع)

3 شوال

بدایة الغیبة الکبرى للامام المهدی (ع) بوفاة علی بن محمد السمری النائب الرابع للحجه  عام 329 هجری

4 شوال

وصول مسلم بن عقیل رسولا للامام الحسین (ع) الى الکوفه عام 60 هـ

5 شوال

یوم حنین عام 8 هجری

6 شوال

معرکة احد وشهادة حمزه عم النبی (ص) عام 3 هـ

15 شوال

ذکرى وفاة الامام جعفر الصادق (ع) عام 148

25 شوال

ذکرى وفاة سیدنا ابراهیم بن رسول الله (ص) 10 هـ

نظرات 6 + ارسال نظر
زهرا شنبه 14 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 06:07 ق.ظ http://www.meykadehye-eshghe2.blogfa.com

سلام

طاعات و عباداتتون قبول

شهادت مولایم علی(ع) رو خدمتتون تسلیت میگم

موفق باشید

التماس دعا

یا علی

اکبر دوشنبه 16 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 10:00 ق.ظ http://ostad-samadi.blogfa.com

سلام علیکم
پیشاپیش عید سعید فطر را تهنیت عرض میکنم
امیدوارم ماه رمضان آخرتون نباشه انشا’ الله
بروزم مطلب زیر:
و بهتر آنست که در روز آخر به حال سجده باشد تا مگر با حال گرسنگی به شب عید داخل گردد با این امید که با بالاتر از آنچه آرزویش را دارد از کرامت خدای جل و علا نصیبش شود.

امام سجاد علیه السلام می فرمایند شب عید کم از شب قدر نیست.
[گل][لبخند][گل][لبخند][گل][لبخند][گل][گل][لبخند][لبخند]

خرابه شام پنج‌شنبه 19 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 11:33 ب.ظ http://kharabehsham69.blogfa.com/

عید است و دلم خانه ویرانه ، بیا
این خانه تکاندیم ز بیگانه ، بیا
یک ماه تمام مهیمانت بودیم
یک روز به مهمانی این خانه بیا

سید شنبه 21 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 03:14 ق.ظ http://labgazeh.parsiblog.com

اول ـ یک سلام بلند بالا
دوم ـ دوتا معذرت:
یک: ببخشید که در طول ماه مبارک رمضان نتوانستم خدمت برسم و محبتتان را پاسخ بدهم
دو: ببخشید که این کامنت را کپی پست می کنم برای همه ... این را فعلا قبول کنید تا بعد مفصل خدمت برسم
سوم ـ دوتا تبریک:
یک: تبریک به خاطر موفقیت در طاعات و عبادات رمضان... قبول باشد انشاء الله
دو: تبریک به خاطر فرارسیدن عید سعید فطر .. عید رهایی از دوزخ
چهارم ـ سه تا آرزو:
یک: کاش این عید فطر به امامت مولایمان قنوت بگیریم که اللهم اهل الکبریاء و العظمه...
دو: کاش دعایمان اجابت شده باشد که وارزقنی حج بیتک الحرام فی عامی هذا و فی کل عام
سه: همیشه شاد باشید

حسان یکشنبه 22 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 05:19 ب.ظ http://www.sistan.info

با سلام
نماز و روزه‌هاتون قبول
عیدتون مبارک [گل]

فرهاد جمعه 27 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 12:45 ق.ظ http://s-shirazi.blogfa.com

با سلام
هرچند خیلی دیرشده ولی عید شما هم مبارک...
خیلی کم پیداشده اید...بهرحال موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد