«•´`•.(*•.¸(`•.¸بــنــت الــزهــــــراء ¸.•´)¸.•*).•´`•»

الهی لا تعذبنی فانی مقر بالذی قد کان منی.فما لی حیله الا رجائی.لعفوک ان عفوت و حسن ظنی.وکم من زله لی فی الخطایا.وانت علی ذو فضل

«•´`•.(*•.¸(`•.¸بــنــت الــزهــــــراء ¸.•´)¸.•*).•´`•»

الهی لا تعذبنی فانی مقر بالذی قد کان منی.فما لی حیله الا رجائی.لعفوک ان عفوت و حسن ظنی.وکم من زله لی فی الخطایا.وانت علی ذو فضل

۷ حدیث از حضرت زهرا سلام الله علیها...

 (حدیث ۱) حضرت زهرا سلام الله علیها فرمودند:
من اصعد الی الله خالص عبادته اهبط الله عزوجل الیه افضل مصلحته
 کسی که عبادت های خالصانه خود را به سوی خدا فرستد، پروردگار بزرگ برترین مصلحت را به سویش فرو خواهد فرستاد.

(بحار الانوار ، ج  70، ص  249  )


 (حدیث ۲) حضرت زهرا سلام الله علیها فرمودند:
 ان السعید، کل السعید، حق السعید من أحب علیا فی حیاته و بعد موته
همانا سعادتمند(به معنای) کامل و حقیقی کسی است که امام علی(ع) را در دوران زندگی و پس از مرگش دوست داشته باشد.

(مجمع‌ الزوائد علامه‌ هیثمى‌ ، ج‌ ‌ 9  ، ص‌ ‌ 132)


(حدیث ۳) حضرت زهرا سلام الله علیها فرمودند:
  نحن وسیلته فی خلقه و نحن خاصته و محل قدسه و نحن حجته فی غیبه و نحن ورثه أنبیائه
ما اهل بیت رسول خدا(ص) وسیله ارتباط خدا با مخلوقاتیم ما برگزیدگان خداییم و جایگاه پاکی ها، ما دلیل های روشن خداییم و وارث پیامران الهی

(شرح‌ نهج‌ البلاغه‌ لابن‌ ابی‌ الحدید ، ج‌ ‌ 16  ، ص‌ ‌ 211)


(حدیث  ۴) حضرت زهرا سلام الله علیها فرمودند:
 قاریءُ الحدید، و اذا وقعت، و الرحمن، یدعی فی السموات و الارض، ساکن الفردوس
تلاوت کننده سوره حدید و واقعه و الرحمن در آسمانها و زمین اهل بهشت خوانده می شوند

(کنزالعمال ، ج‌ ‌ 1  ، ص582)


(حدیث  ۵) حضرت زهرا سلام الله علیها فرمودند:
 خیارکم الینکم مناکبة و اکرمهم لنسائهم
بهترین شما کسی است که در برخورد با مردم نرم تر و مهربان تر باشد و ارزشمندترین مردم کسانی هستند که با همسرانشان مهربان و بخشنده اند.

(دلال الامامه و کنزالعمال ، ج‌ ‌ 7، ص225)


(حدیث ۶) حضرت زهرا سلام الله علیها فرمودند:
 حبب الی من دنیاکم ثلاث: تلاوة کتاب الله و انظر فی وجه رسول و الانفاق فی سبیل الله
از دنیای شما سه چیز محبوب من است: 1-تلاوت قرآن  2-نگاه به چهره رسول خدا  3-انفاق در راه خدا

(وقایع الایام خیابانی، جلد صیام، ص295)


(حدیث ۷) حضرت زهرا سلام الله علیها فرمودند:
 فجعل الله...اطاعتنا نظاما للملة و امامتنا أمانا للفرقة
خدا اطاعت و پیروی از ما اهل بیت را سبب برقراری نظم اجتماعی در امت اسلامی و امامت و رهبری ما را عامل وحدت و درامان ماندن از تفرقه ها قرار داده است.

(بحار الانوار، ج  43، ص  158)

        یــــــــــــــــــــــــــــــا فـــــــــــــاطــــــــــمـــــــــه الــــــــــــــــزهــــــــــــــــرا ادرکــــیــــــــنـــــــــی

 

نظرات 5 + ارسال نظر
حمید دادا جمعه 18 آذر‌ماه سال 1384 ساعت 11:31 ق.ظ http://hamidsilver.persianblog.com

سلام وخسته نباشید.در این ساعات محتاج دعاییم.احادیث بسیار زیبایی بود.با کمال تشکر.حقیر هم طبق روال هر هفته جمعه بروز شدم.در پناه مادر گرامیتان

علی کاظمیان جمعه 18 آذر‌ماه سال 1384 ساعت 09:05 ب.ظ http://www.zeydebneali.blogsky.com

سلام
امید وارم حالتون خوب باشه تبرسک میگم وبلاگ خیلی خوبی
دارید. اگر مایل به تبادل لینک هستید من این کارو انجام دادم
خوشحال میشم شما هم این کار رو بکنید. به ما سر بزنید
التماس دعا
یا علی

عسل شنبه 19 آذر‌ماه سال 1384 ساعت 08:03 ق.ظ http://asalbanoo28717.blogfa.com/

سلام خوبی؟

ممنون از اینکه بهم سر زدی.وبلاگت رو دیدم.خیلی وزین و پر محتوی بود .

چشم عکس هم میذارم

نظرت در مورد تبادل لینک؟؟منتظرم

فعلا در پناه حق

عسل شنبه 19 آذر‌ماه سال 1384 ساعت 09:07 ق.ظ http://asalbanoo28717.blogfa.com

بازم سلام

مطلبت در مورد دعا رو خوندم.در مورد مطلبی خیلی دعا کردم شاید در حدود ۲ساله یه چیزی رو از خدا می خوام اما نه بهم میده نه حتی یه نشونه ای چیزی بهم نشون میده که صدای منو میشنوه
من احساس میکنم اصلا دوست نداره باهاش حرف بزنم...

منم تصمیمم رو گرفتم ...تا اول محرم برای خودم وقت گذاشتم..دعا کن بشه ...که اگر نشه ...من دیگه دعا نمی کنم چون خودش دوست نداره صدای منو بشنوه

ترو خدا هر دعایی داری برای من بکن تا من امیدم رو از دست ندم

مازیار یکشنبه 20 آذر‌ماه سال 1384 ساعت 10:40 ب.ظ http://future2010.blogsky.com

سلام سیده جان ...
درس زندگی دادی
ایکاش میشد قسمتی از اینا رو واقعا انجام داد تا همیشه رو سفید باشیم چه اینجا چه اونجا .
موفق باشی .
بیا پیشم چون آپم .
موفق باشی خانومی.
دوستار و ارادتمند تو مازیار از کلبه آبی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد